Na začiatku februára Google oznámil spojenie frázovej a modifikovanej voľnej zhody. Cieľom zmeny je inzerentom uľahčiť oslovenie relevantných zákazníkov a zjednodušiť kľúčové slová. Táto zmena sa bude automaticky prejavovať vo všetkých účtoch až do júla 2021, kedy modifikovaná voľná zhoda už nebude dostupná. Kľúčové slová v modifikovanej voľnej zhode, ktoré budeme mať aj po tomto dátume aktívne tak naďalej budú fungovať v „aktualizovanej“ frázovej zhode. Medzi prvými sa sprístupní zmena v jazykoch angličtina, nemčina, španielčina, francúzština, taliančina, holandčina, portugalčina a ruština.

Čo je frázová zhoda?

Vďaka tomuto typu zhody zobrazíte reklamu zákazníkom, ktorí hľadajú presné kľúčové slovo alebo jeho variácie. Taktiež umožňuje pridávanie iných slov pred a za kľúčové slovo. Tento typ zhody je podobný presnej zhode ale je flexibilnejšia ako presná zhoda. Vďaka nej tak môžete zasiahnuť viac zákazníkov. Kľúčové slovo alebo výraz sa označuje úvodzovkami vpredu a na konci.

Čo je modifikovaná voľná zhoda?

Táto zhoda sa vyznačuje tým, že kľúčové slová označujete znamienkom plus. Vaše reklamy sa zobrazia ak bude hľadané slovo užívateľa obsahovať slová, ktoré ste označili týmto znamienkom. Príbuzné varianty modifikátora voľnej zhody zahŕňajú napríklad pravopisné chyby, jednotné a množné čísla, skratky, odvodeniny, synonymá a parafrázy a kľúčové slová s rovnakým významom.

Ako to bude fungovať?

Podľa Googlu majú obe zhody fungovať rovnako a po novom bude hrať úlohu aj slovosled ak to ma význam na vyhľadávací dopyt.

Príklad:

Kľúčové slovo “sťahovanie zo Žiliny do Bratislavy “ priradené frázovou zhodou bude naďalej zahŕňať vyhľadávania ako lacné sťahovanie zo Žiliny do Bratislavy.

Okrem toho bude po novom zahŕňať aj vyhľadávania, ktoré sa tradične priraďovali len pri použití modifikovanej voľnej zhody, napríklad sťahovanie firiem zo Žiliny do Bratislavy.

Frázová zhoda nebude zobrazovať reklamy pri vyhľadávaniach s opačným slovosledom napríklad užívateľom, ktorí vyhľadávajú sťahovanie z Bratislavy do Žiliny.

Filip Feranec, Mindshare Slovakia

Zdroj:https://support.google.com/google-ads/answer/10286719?hl=sk

O autorovi

Filip Feranec

Študoval na Vysokej škole Manažmentu a v súčastnosti je členom „digitálnej úderky“. Okrem online marketingu, ktorému sa u nás venuje, má skúsenosti aj s plánovaním offline médií. Medzi jeho záľuby patrí ľadový hokej, ktorý aj aktívne hrá. Najväčšie zaľúbenie však našiel v objavovaní krás severských krajín.