Prednedávnom sme sa pozreli, ako sa na facebooku darilo vo vianočných kampaniach telekomunikačným operátorom. Dnes sa pozrieme na pivovary, keďže pivo je pred sviatkami a počas nich dosť frekventovaná tekutina a veľa pivovarov a producentov piva zvyšuje pred Vianocami svoje marketingové aktivity.
Na prieskum sme si vzali osem značiek – Zlatý bažant, Šariš, Corgoň, Urpiner, Steiger, Kelt, Stupavar a Kaltenecker. Pivomilom zrejme neuniklo, že chýba Topvar. Nuž, ktovie, čo sa stalo, ale admin opustil stránku 30. marca minulého roka a odvtedy je bezprizorná. Česť jej pamiatke.
Sledované stránky sú rôznej „váhovej kategórie“, preto nebudeme porovnávať absolútne čísla, skôr percentuálne prírastky. Za posledné tri mesiace minulého roka to vyzeralo takto:
Reálnym víťazom sa stal Urpiner, ktorý poskočil z 3447 fanúšikov na 5313, čo je 54 percent a je jasné, že za to môže (aj) oznámenie, že práve tento pivovar sa stáva hlavným sponzorom festivalu Pohoda. To však prišlo až 16. decembra, takže nárast od polovice novembra je výsledkom aktivity adminov. Keď sme už pri Urpineri, tak musíme upozorniť admina na to, že ešte nezmenil defaultnú adresu na „peknú“. Platná je táto https://www.facebook.com/Urpiner-38671689381/. O čo krajšia by bola povedzme takáto: https://www.facebook.com/Urpiner.sk!
Keď vypneme tri veľké pivovary, graf vyzerá impozantne.
Percentuálne sa ešte darilo Corgoňu (22 %) a Keltu (14 %). V prípade Corgoňa (a aj Bažanta) sme zaznamenali anomáliu zo 6. na 7. decembra, kde Corgoňu nabehlo 3000 fanúšikov a Zlatému Bažantu 1000. Netreba za tým hľadať konšpirácie, Facebook občas robí upratovania a takto to potom dopadne (horší prípad je, keď fanúšikovia zmiznú).
Tu je rebríček interakcií troch najúspešnejších stránok. Urpiner je opäť dôkazom, že nemusíte mať 120-tisíc fanúšikov na to, aby ste urobili 2500 interakcií. Tu je post, ktorý to má na svedomí.
Nasleduje sumárna tabuľka z ktorej vyčítame, že najpracovitejší boli admini Corgoňa s 52 postmi, a nasleduje Šariš (39) a Zlatý Bažant (37). Urpineru stačilo na celý ten boom 25 postov. No a 5 statusov za tri mesiace je asi málo aj na malý pivovar (Kaltenecker).
Tu je rebríček desiatich najúspešnejších postov. K nemu netreba dlhý komentár, hádam len to, že najúspešnejší post Šarišu bol až na 11. mieste so 757 interakciami.
Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia
Pri analýze sme použili nástroj Zoomsphere