Guru digitálneho marketingu 
Mike Berry (Veľká Británia) a jeho 
BEST OF DIGITAL MARKETING SHOW 2011

 

Svet digitálnych médií je neprebádané prostredie a je v ňom mnoho “unknown unknowns”.

Aj napriek neustále meniacemu sa žargónu v oblasti digitálneho marketingu je podstatné to, čo robíme, a nie fancy názvy. Treba neustále myslieť na fakt, že to, čo na internete publikujeme alebo urobíme, tam zostáva defakto navždy a nedá sa to zobrať späť.

Žijeme v čase revolučných zmien, ktoré sa dejú neuveriteľne rýchlo, napr. iPad a iPad2.

Odpoveďou na neustále nové výzvy a komplexitu prostredia je spojenie odborníkov z viacerých digitálnych disciplín (napr. paid search, on-site SEO, PR SEO, …) do jednotne fungujúceho celku, ktorý je schopný priniesť komplexnú stratégiu a flexibilne reagovať na nové vstupy. Príkladom je kampaň sportshoes.com z UK.

Ako pracovať s tradičnou značkou a produktom v digitálnom prostredí? Odpoveďou môže byť kampaň na značku Tipp-ex spoločnosti BIC. Pozrite si na YouTube ich interaktívny spot http://www.youtube.com/watch?v=4ba1BqJ4S2M.

Agentúra pre Tipp-ex pripravila 42 alternatívnych koncov videa, a to na základe prieskumu medzi potenciálnymi užívateľmi o nimi preferovaných alternatívach. Kampaň samozrejme vyvolala obrovský záujem v rámci virálneho prostredia. Kampaň len za prvý týždeň videli 4 mil. ľudí na YouTube, ľudia priemerne vyskúšali 15 alternatívnych ukončení videa.

Burger King Whopper Sacrifice – Facebook aplikácia umožňujúca získať Whopper zdarma ak zákazník “un-friendne” 10 svojich FB priateľov. 200.000 priateľov “obetovaných” len za prvý týždeň a BK v USA distribuoval 20.000 kupónov na Whopper zdarma. Aplikácia bola nakoniec zastavená, keďže oficiálne ohrozovala funkcionalitu samotného FB. Aj toto je skvelý príklad toho, že treba pri plánovaní komunikačných aktivít myslieť na “silu” Facebooku a ich právo zastaviť akúkoľvek aktivitu prebiehajúcu v ich vlastnom systéme.

Aj ďaľšie príklady spomenuté M. Berrym (kampaň comparethemarket.com, kampaň pre iOS aplikáciu Švédskej verejnoprávnej televízie, virálna kampaň pre Old Spice, a ďaľšie) ukazujú, že tzv. “out of the box” myslenie generuje nápady, ktoré dokážu vo svete digitálnych médií priniesť fantastické výsledky.

Avšak, čo platilo dnes, nemusí platiť zajtra. Digitálne prostredie napreduje rýchlym tempom a každý deň prináša novinky, ktoré zásadne ovplyvňujú svet (nie len) digitálnej komunikácie – Google 1+, spojenie Microsoftu a NOKIE v oblasti mobile biznisu, Facebook Messages, Facebook Places, Google Visual Search, Quora, atď.

Na záver – nezabudnite na to, že budúcnosť je už vlastne tu. Všetko už existuje okolo nás v neurčitej forme a čaká na objavenie.

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

 

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.