Pripravili sme si pre vás pár štatistík zo sveta sociálnych sietí:

Priemerný používateľ internetu strávi na sociálnych sieťach takmer 2 a pol hodiny denne

Prieskum Digital 2021 Global Overview report analyzoval priemerne strávený čas na internete používateľov vo veku 16 až 64 rokov. Zistili, že používatelia strávia na internete až 6 hodín 54 minút dokopy na všetkých svojich zariadeniach. Sociálne siete sú pre nich taktiež dôležité, až 2 hodiny a 25 minút strávime denne používaním sociálnych sietí. Ide o druhú najrozšírenejšiu aktivitu v online médiách, hneď po sledovaní vysielania 3 hodiny a 24 minút. 

Medzi ďalšie obľúbené internetové aktivity patrí taktiež čítanie tlačových médií (2 hodiny 2 minúty), počúvanie streamovanej hudby (1 hodina 31 minút), počúvanie rozhlasového vysielania (1 hodina), počúvanie podcastov (54 minút) a hranie videohier (1 hodina 12 minút). Používatelia vykonávajú niektoré z týchto činností súčasne.

Zdroj obrázku: https://influencermarketinghub.com/social-media-marketing-benchmark-report/

Facebook je druhý najvyhľadávanejší výraz na Google

Mnoho používateľov využíva Google práve na prístup k ich obľúbeným sociálnym sieťam. Práve preto je „Facebook“ druhýmnajpopulárnejším vyhľadávacím dopytom po samotnom „Google“. „YouTube“ je na treťom mieste, „Instagram“ je jedenásty, WhatsApp trinásty a Twitter šestnásty.

Hlavným dôvodom, prečo ľudia používajú sociálne médiá, je udržiavanie kontaktu s priateľmi a rodinou

Zvyšné percento používateľov využíva sociálne siete na vyplnenie voľného času, čítanie noviniek a správ, vyhľadávanie zábavného obsahu, hľadanie aktualít, inšpirácií na aktivity alebo nákup, či vyhľadávanie konkrétnych produktov a diskutovanie a vyjadrovanie svojich názorov.

Zdroj obrázku: https://influencermarketinghub.com/social-media-marketing-benchmark-report/

Ženy trávia na sociálnych sieťach viac času ako muži

Global Web Index zistil, že ženy vo veku 16 – 24 rokov strávili na sociálnych sieťach v priemere 3 hodiny a 14 minút. Oproti tomu muži, strávili na sociálnych sieťach 2 hodiny a 39 minút.

Používanie sociálnych sietí u starších generácií klesá vo všetkých vekových kategóriách, ale vo všetkých prípadoch ženy trávili viac času používaním sociálnych sietí ako muži:

  • Vek 25 – 34 rokov: ženy 2:45, muži 2:29
  • Vek 35 – 44 rokov: ženy 2:20, muži 2:14
  • Vek 45 – 54 rokov: ženy 2:01, muži 1:47
  • Vek 55 – 64 rokov: ženy 1:35, muži 1:21

V Dháke (hlavné mesto Bangladéšu) je viac používateľov Facebooku ako kdekoľvek inde

Facebook identifikoval mestá, v ktorých má najaktívnejších používateľov. Dháka je na vrchu tohto zoznamu so 17 miliónmi aktívnych používateľov v priamo meste, pričom pri okruhu 40 km od mesta ide o počet aktívnych používateľov až vo výške 20 miliónov. Facebook je populárny taktiež v ďalších veľkých mestách ako Bombaj (16 miliónov /  okruh 18 miliónov), Dillí (13 miliónov / 19 miliónov), Káhira (13 miliónov / 19 miliónov) a Mexico City (12 miliónov / 19 miliónov).

TikTok dosiahol celosvetovo miliardu mesačných aktívnych používateľov (Január 2022)

Okrem toho bol celosvetovo eviduje až 3 miliardy inštalácií. Prvú miliardu presiahol vo februári 2019, druhú v apríli 2020, a v polovici 2021 dosiahol 3 miliardy inštalácií.

Počas jednej „internetovej minúty“ je zhliadnutých 167 miliónov TikTok videí

V roku 2021 portál Statista analyzoval správanie používateľov a používanie online médií počas jednej „internetovej minúty“. Za daný čas používatelia spotrebujú státisíce hodín obsahu, posielajú, scrollujú a nahrávajú milióny správ, e-mailov a textových správ. Vďaka týmito štatistikami Statista zistil, že používatelia TikTok zhliadnu v rámci aplikácie až 167 miliónov videí za danú internetovú minútu.

Prvá originálna verzia TikToku bola vytvorená za 200 hodín

Volala sa Douyin a vytvoril ju čínsky tím developerov.

9 z 10 používateľov TikToku používa aplikáciu niekoľko krát za deň

Podľa oficiálnych štatistík TikToku sú jej používatelia naďalej lojálni a neustále sa k aplikácii vracajú. Až 90 % používateľov používa aplikáciu niekoľkokrát za deň.

Viac TikTok štatistík nájdete tu: https://influencermarketinghub.com/tiktok-stats/

Zdroj: https://influencermarketinghub.com/tiktok-stats/

Kedy pridávať príspevky na sociálne siete?

Cochedule nedávno vypublikovalo svoju analýzu ohľadom najlepšiemu času kedy publikovať príspevky na sociálnych sieťach, a to na základe dát z viac ako 37 miliónov postov, z viac ako 30 000 organizácií. Venovali sa tomu, v akom čase získavajú posty najviac engagementu, či už vo forme like-ov, komentárov alebo zdieľaní. Na základe toho priniesli prehľad najlepších časov a dní kedy postovať na najznámejšie platformy.

  1. Najlepšie dni kedy postovať na sociálnych sieťach sú piatok, streda a pondelok
  2. Najhoršie dni sú naopak sobota, utorok a štvrtok
  3. V prípade Instagramu je najlepšie postovať v časoch 9:01 AM, 7:59 PM a 9:00 AM, z pohľadu dní ide o stredu, piatok a utorok
  4. V prípade Facebooku je najlepšie postovať v časoch 7:00 PM, 7:00 AM a 3:15 PM z pohľadu dní ide o piatok, stredu a pondelok
  5. V prípade LinkedIn je najlepšie postovať v časoch 12:00 PM, 10:00 AM a 1:00 AM z pohľadu dní ide o utorok, štvrtok a streda

Zvyšné platformy si viete do detailov pozrieť na infografike nižšie, alebo v kompletnom reporte na linku tu.

Netreba samozrejme zabudnúť, že ideálny čas vášho postu je relatívny a závisí od vašej cieľovej skupiny, od vášho brandu a teda neuvádzame tu pravidlo, ktoré bude platiť vždy, ale len insighty, zozbierané z veľkej vzorky dát.

Zdroj obrázku : https://coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media

Zhrnutie globálneho rastu sociálnych sietí

Počet používateľov sociálnych sietí na celom svete vzrástol zo 4,2 miliardy v januári 2021 na 4,62 miliardy v januári 2022. To predstavuje medziročný nárast globálneho využívania sociálnych sietí o 10,1 %. Neustály rast sociálnych médií dáva digitálnym marketérom ešte viac príležitostí spojiť sa s novým publikom novými spôsobmi.

Zdroj obrázku: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/

Andrea Čanigová, Mindshare Slovakia

Ilustračné foto Unsplash

O autorovi

Andrea Čanigová

Andrea študovala na Univerzite Komenského, odbor medzinárodný manažment paralelne s magisterským štúdium vo francúzštine, v oblasti európskych štúdií. V Mindshare pôsobí na digitálnom oddelení Invention, kde sa venuje online marketingu, mediálnemu plánovaniu a správe online kampaní. Vo voľnom čase rada cestuje a spoznáva nové krajiny.