Značky ako Procter & Gamble či Vodafone sa snažia upútať pozornosť cieľovej skupiny definovanej ako “maminy blogerky” a stimulovať tak pozitívnu výmenu informácii na webe medzi členkami tejto komunity.

Napr. vo Veľkej Británii portál Mumsnet, on-line komunita vytvorená špeciálne pre túto skupinu žien, sa stal zaujímavým pre zadávateľov, ktorí od neho očakávajú osobnejšie prepojenie s potenciálnymi zákazníčkami.

Nedávny event s názvom “Cybermummy”, ktorý sa konal v Londýne, prilákal 800 žien a bol masívne sponzorovaný takými značkami ako P&G, HP, Fisher-Price, Asda či Vodafone.

Členky tejto časti populácie majú enormný vplyv na nákupné správanie nielen vlastných domácností, pričom široká paleta tovarov, ktoré nakupujú z nich robí dlhodobý a atraktívny cieľ mnohých zadávateľov. Názor najpopulárnejších členiek “mamín blogeriek” výrazne zaváži v rámci celej komunity, ich pozitívny či kritický postreh silne ovplyvňuje ostatné ženy.

Ako sa vyjadrila Aimee Goldsmith, ktorá zastrešuje PR, P&G už dlhodobo pracuje s blogermi. „Ale táto skupina je pre nás podstatne zaujímavejšia.  Blogom nechceme nahradiť klasickú komunikáciu, ale chápeme ho ako typ marketingu, ktorým získame väčšiu pozornosť.  „Maminy blogerky“ sú tou správnou skupinou pre mnohé z našich produktov“.

Aby nezostalo len pri vyhláseniach, P&G úzko spolupracuje pri vytváraní obsahu s tvorcami stránok a blogov. Informácie sú následne podporené v klasických médiach ako sú TV alebo print.

Výskumná agentúra Nielsen odhaduje, že výdavky v sociálnych sieťach a na blogoch v USA v roku 2009 dosiahli dvojnásobok roka 2008, v absolútnych číslach ide o $108 milliónov (€85.7m; £71m).

 

Alena Deščíková, Mindshare Slovakia

Zdroj: WARC, Financial Times

O autorovi