V americkej mutácii magazínu Glamour si vyskúšali „snap tags“, teda inteligentnejšiu verziu QR kódov, a na svete sú už výsledky.
Téme snap tagov, ktorá umožňuje viac interaktivity ako klasické printové riešenie, sme sa venovali v júli. Pre tých, ktorí si nepamätajú, je tu pôvodný článok.
V časopise Glamour vyskúšali spojenie sveta printových článkov a sociálnych sietí, človek môže reagovať na tlačený text prostredníctvom mobilného zariadenia (smartfón, tablet), v ktorej má nainštalovanú aplikáciu na čítanie smart tags. Špeciálne okrúhle značky v tvare loga facebooku umiestnili do vybraných inzerátov klientov a v niekoľkých článkoch. Aplikáciu na čítanie kódov si aktivovalo viac ako 100 000 čitateľov tohto vydania, čo predstavuje 4,2-percentný podiel z celkového predaného nákladu magazínu (podľa ABC US), respektíve 0,8 % z priemerného počtu čitateľov (GfK US).
Počet interakcií takto aktivovaných čitateľov dosiahol viac ako 500 000, a to vo forme „lajkov“ značky alebo článku, využitia špeciálnej ponuky, darčeku alebo zdieľania informácie s priateľmi. Detailnejší pohľad hovorí o tom, že 67 % aktivovaných čitateľov „olajkovalo“ časopis alebo značku z inzerátu, 18 % z nich poslalo svojim priateľom informácie. Ponúkané darčeky a vzorky produktov dosiahli 85-percentnú konverziu, 84% zaznamenal prístup k špeciálnemu obsahu, nasledovali kupóny a promo kódy so 70 % a samotné vzorky so 66-percentnou konverziou.
Zástupcovia vydavateľstva Conde Nast považujú tento pilotný projekt za úspešný a plánujú ho zopakovať vo svojom marcovom vydaní. V pláne je rozšíriť funkcionalitu Snap Tags smerom k e-commerce. Otázkou už len zostáva, či sa opätovne zapoja klienti z aktuálneho vydania ako Revlon, Gap, Sprint, HTC, Tresemme, Purr by Katy Perry, Calvin Klein’s Forbidden Euphoria, Neutrogena, Nivea, Rembrandt, Rimmel, Talbots alebo Zappos.com
Richard Kopúnik, Mindshare Slovensko