Agentúra Achtung! pripravila pre Volkswagen v Holandsku skvelú kampaň, v ktorej sa prirodzene prekrýva svet sociálnych médií s tým reálnym. A samozrejme, ako to už pri dobrých kampaniach býva, nechýba tu humor a možno aj trocha irónie.

Volkswagen Fanwagen

Cieľom kampane bolo zvýšiť počet fanúšikov na lokálnej stránke VW, na ktorej doteraz fanúšikovia mohli nájsť fotky a reklamné videá. Mechanizmus kampane je pomerne jednoduchý – fanúšikovia v Holandsku majú prostredníctvom „lajkov“ na Facebooku vybrať jeden z dvoch legendárnych modelov VW – Beetle alebo T1 – za víťaza súťaže o naj historické vozítko tohto nemeckého výrobcu.

Po dosiahnutí 20 000 lajkov bude zverejnený víťazný model spolu s odpočítavaním. Prvý používateľ, ktorý klikne po jeho skončení na obrázok víťazného modelu, ho vyhrá.

Auto bude potom upravené tweakerskou firmou Kaagkever a získa viacero reálnych funkcií známych zo sociálnych médií, napríklad partnerský status vodiča bude možné rýchlo meniť na výmennom paneli pod ŠPZ, palubná doska bude mať zabudovanú tlačiareň na vytlačenie posledných postov vo vodičovom feede, úroveň súkromia bude možné „nastavovať“ prostredníctvom závesov na oknách, atď. Viac detailov nájdete vo videu nižšie.

Aj keď je zrejmé prepojenie s Facebookom, ani v Holandsku to nemali tvorcovia kampane jednoduché s pravidlami najväčšej sociálnej siete. Pôvodne dohodnuté partnerstvo s Facebook Holandsko dostalo červenú priamo v centrále v Palo Alto, takže kampaň musela byť na poslednú chvíľu upravená tak, aby splnila predstavy zadávateľa aj Facebooku.Kampaň počas štyroch dní zdvojnásobila počet fanúšikov holandskej VW fan page, ktorých je aktuálne takmer 60 000. Víťazným modelom sa stal van T1, volilo ho viac ako 32 000 fanúšikov. Teraz zostáva 27 dní do skončenia odpočítavania.

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

Zdroj: Článok o kampanistránka na facebooku Follow @BlogBrightMinds

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.