Aj napriek tomu, že dnes nájdete na webových stránkach desiatky tzv. share buttons, ktoré majú nám užívateľom uľahčiť zdieľanie zaujímavého obsahu so známymi a priateľmi, zdá sa, že až tak populárne nie sú.

Štúdia spoločnosti 33 Accross, realizovaná na vzorke 17 000 stránok, ukázala, že až v 82 % prípadov sharujeme staromilským spôsobom – copy and paste.  Chcete vedieť, kam smeruje to paste? Čitatelia web magazínu businessinsider.com, z ktorého citujeme, napríklad v takmer 70 % prípadov vkladajú link do mailovej správy, takmer 20% ich postne link na Facebook a len zhruba 4 % na Twitter. Žiadna sláva, však?

Podľa zistení 33 Across až 70 % webového obsahu sa zdieľa prostredníctvom e-mailu oproti 25 % prostredníctvom Facebooku. Navyše, podľa týchto zistení, na jedného užívateľa, ktorý klikne na webe tlačidlo „pošli cez e-mail“ pripadá 90 užívateľov, ktorí urobia spomínané copy & paste, aby vložili link do e-mailovej správy, instant messengera alebo na inú web stránku.

Ak by vás zaujímalo, ako si stoja jednotlivé share buttons, dolu nájdete analýzu ich využitia v rámci blogov zaradených do rebríčka Technorati Top 100. Na prvých priečkach, asi nie prekvapivo, sú Twitter a Facebook alebo Digg, ktoré sú aj v našich končinách viac než udomácnené. Dáta sú z roku 2010, takže chýba, dnes už populárny Pinterest alebo Linkedin.

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.