Téme prieniku jednotlivých mediatypov, primárne tých elektronických, sa na našom blogu venujeme už dlhšie. Zdá sa, že hlavne vďaka najrozšírenejšej mikrobloggingovej službe máme neustále o čom. Nedávno sme písali post o tom, ako Twitter a Nielsen hľadali súvislosť medzi výškou TV ratingu a tweetovaním o tom ktorom programe (viac tu). Neskôr zverejnené výsledky prekryvu medzi top sledovanými a top tweetovanými reláciami priamu závislosť neukázali (viac v správe z magazínu Variety), no myšlienka integrácie Twitteru do sveta TV a naopak, TV obsahu do sveta 140 znakových správ, žije ďalej.
Twitter nezaháľa a okrem toho, že je uprostred finálnych príprav na svoje IPO, intenzívne pracuje na hlbšom prepojení svojho ekosystému s tým televíznym. Tento týždeň ohlásil strategické partnerstvo s jedným z najväčších poskytovateľov TV zábavy za veľkou mlákou, spoločnosťou Comcast. To, čo spolu pripravili a ohlásili je veľká vec – Twitter pridá do správ o programoch Comcastu špeciálne tlačidlo „See it“, ktoré umožní recipientom okamžitú interakciu s daným programom. To sa udeje prostredníctvom prechodu na špeciálnu webstránku, na ktorej si bude môcť divák vybrať spôsob, akým chce program „skonzumovať“ – pozrieť si ho ihneď live cez svoje mobilné zariadenie alebo televízor, alebo si ho nahrať cez svoj PVR.
Prvým a zatiaľ jediným takýmto twitter enabled programom bude aktuálne vysielaná séria hudobnej súťaže The Voice. služba je zároveň dostupná len predplatiteľom služieb Comcast. Ďalšie NBC programy a stanice by mali postupne prinbudnúť.
Správa by nebola úplná, keby sme nespomenuli, ako inak, Facebook. (Ne)priamy rival Twitteru nechce zostať v úzadí a preto začal na jeseň poskytovať televíznym spoločnostiam v USA týždenné dáta týkajúce sa top 45 programov vysielaných v prime time čase. Je sympatické, že oficiálne správy zatiaľ otvorene hovoria skôr o hľadaní súvislostí a možností využitia týchto dát, či už pre samotných televíznych tvorcov alebo inzerentov. Akokoľvek, čísla sú to pomerne zaujímavé. Napríklad aktuálna séria tanečnej show Dancing With The Stars vygenerovala jeden milión interakcii medzi 750 000 užívateľmi. Ešte lepšie dopadlo finále fenomenálneho seriálu Breaking Bad, o ktorom „facebookovalo“ viac ako 3 milióny užívateľov, pri čom vygenerovali viac ako 5,5 milióna interakcií.
Story budeme priebežne sledovať a radi prinesieme aktuálne výsledky tohto zaujímavého experimentu.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Zdroj:
blog.twitter.com, variety.com, techcrunch.com
Trackbacks/Pingbacks