Možno tiež patríte medzi používateľov iOS zariadení, ktorí navštevujú App store s čím ďalej tým väčšou obavou, že sa po pár minútach browsovania stratia a zabudnú, čo vlastne chceli nájsť. Respektíve si v rozpakoch zakúpite nejakú nezmyselnú aplikáciu, ktorá neurobí radosť už ani vašim deťom.

Pred nejakým časom som na blogu uverejnil článok, prečo sa aplikácií predá na App Store oveľa menej, ako by sa mohlo. Tiež sa neustále spomína pomalosť celého App storu. A vlastne, keď sa nad tým zamyslím, tak ani Apple TV nepredvádza práve uspokojivé výkony pri prístupe ku komerčnej ponuke. V oboch prípadoch je zásadným problémom neprehľadnosť a pokrivkávajúca „user experience“, ktorému musí čeliť nádejný budúci výrobca elektromobilov a konkurent Tesly.

Od kúpy spoločnosti Chomp v roku 2012 už ubehol nejaký čas. Apple odvtedy pridal, počnúc updatom iOS 6, niekoľko zaujímavých možností, ktoré by mali orientáciu v stovkách tisícov aplikácií uľahčiť – rebríčky najpopulárnejších aplikácií, možnosť vyhľadávať podľa kategórií alebo podkategórií, až po roku 2014 testované „related search suggestions“ pre uľahčenie vyhľadávania na základe už hľadaných podobných výrazov.  Vzhľadom k neuveriteľnej dynamike rastu, ktorú App store vykazuje, je spokojnosť zákazníkov so spôsobom, akým sa dokážu dostať k želanému výsledku, kľúčová. Nedávno ohlásené rekordné tržby z januára 2015 – 0,5 miliardy USD za prvý januárový týždeň predstavujú 50-percentný rast tržieb oproti roku 2014. Viac v oficiálnej tlačovej správe z Cupertina.

Riešiť problémy s orientáciou sa v obchode a s výberom tej najvhodnejšej aplikácie (spomedzi viac ako 1,4 milióna možností) sa podujal pre mňa, nečakaný pomocník, miláčik žien z USA, Pinterest. Minulý týždeň oficiálne ohlásil novú funkcionalitu pre svojich iOS užívateľov, a to možnosť „pinnúť“ obľúbenú aplikáciu a nechať tak ostatných návštevníkov Pinterestu stiahnuť si takúto aplikáciu priamo z prostredia Pinterestu.

chomp

Keďže viac ako 75 % užívateľov používa Pinterest práve prostredníctvom mobilných zariadení, je prepojenie služby a App storu logický krok. Nie je zatiaľ úplne jasné, či je za týmto novým krokom dohoda s Apple. Veď práve aplikácia Pinterest je dlhodobo umiestnená v App store v sekcii aplikácií odporúčaných zamestnancami Apple (Featured). Tiež môžeme zatiaľ len špekulovať, či týmto Pinterest pripravuje nový zdroj príjmov práve z developerskej oblasti a nasleduje tak produktový vývoj Facebooku alebo Twiteru. Je možné, že sa v najbližšej dobe objavia „promoted Pins“ na tie najlepšie iOS aplikácie. A my, užívatelia produktov Apple, budeme mať život o niečo ľahší.

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

Zdroje:

bits.blogs.nytimes.com, blog.pinterest.com

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.