Instagram ohlásil, že už budúci týždeň začne testovať prelomovú novinku v online nákupe. Ak ste chceli doteraz získať bližšie informácie o ponúkanom produkte prostredníctvom aplikácií v mobilnom prostredí, boli ste presmerovaní na prehliadač, kde sa vám tieto informácie zobrazili. Teraz Instagram prichádza s novinkou, vďaka ktorej už budeme môcť získať informácie o produkte priamo prostredníctvom aplikácie.
Firmy budú môcť označiť svoje produkty na fotke a po klepnutí na „zobraziť produkty“ vám aplikácia priamo ponúkne informácie o produkte aj s ich cenou bez toho aby ste ju opustili. Až po klepnutí na “kúpiť teraz” v detailnom popise produktu bude zákazník presmerovaný priamo na stránku, kde si bude môcť želaný produkt kúpiť.
Instagram začne s testom dvadsiatich amerických značiek na americkom trhu, napríklad Kate Spade a JackThreads, na iOS zariadeniach.
Celá stratégia je premyslená tak, aby nepôsobila nátlakovo. Informácie o produktoch sa vám zobrazia až po klepnutí na obrazovku, čím sa líši od Facebook-u, či Twitter-u. Tieto „nákupné menovky“ uľahčia prácu firmám, ktoré už nemusia vkladať URL adresu na stránku profilu, ale priamo do pridaného postu.
Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia