Reakčné emotikony (reactions) fungujú na Facebooku už viac ako rok (pozri aj náš minuloročný článok) a užívatelia si na ne zvykli, o čom svedčí už viac ako 300 miliárd použití po celom svete. Najčastejšie využívaným tlačidlom je „super“ (srdiečko), tvorí viac ako polovicu všetkých použitých reakcií. V pomere použitých emotikonov na užívateľa víťazia Mexiko, Čile a Surinam.

Dislike, alebo označenie „nepáči sa mi to“ je však stále najžiadanejším a najviac odmietaným tlačidlom na Facebooku. Sociálna sieť jeho neuvedenie vysvetľuje tým, že je to príliš negativistické, ale dislike button napriek tomu bude, aj keď nie tam, kde by ste ho čakali. Facebook v týchto dňoch testuje emotikon „palec dole“ v Messengeri. A nielen ten, ponúka celú škálu reactions na ktoré sme zvyknutí z news feedu, s tým rozdielom, že pridal i dislike tlačidlo.

Poznáte tie nekonečné skupinové chaty v Messengeri keď sa len na chvíľu obzriete a zrazu tam svieti osemnásť nových správ (aspoň od troch rôznych ľudí)? Skupinové chaty využívame na dohadovanie rôznych aktivít, od pracovných záležitostí, obeda až po dovolenky. Ja osobne som tiež členkou viacerých skupinových konverzácií a niekedy je ťažké udržať si prehľad o tom, kto čo napísal a nieto sa ešte vyjadriť k správe bez toho aby tam nabehli ďalšie štyri. Je potrebné mať naozaj rýchle prsty. Niekoho vo Facebooku to asi tiež hnevalo, keďže prišli s nápadom ponúknuť reactions buttony priamo v konverzácii pri konkrétnych správach. V praxi to znamená, že ak sa dohadujete s kolegami, či dnes pizza, kebab alebo sushi, tak môžete ku každému návrhu dať ten správny emotikon a konverzácie sa razom stanú prehľadnejšie, keďže nebude chýbať ani počítadlo, na ktoré sme zvyknutí z newsfeedu. Bude to vyzerať nejako takto:

Táto nová funkcia je zatiaľ samozrejme v testovacej fáze a ak sa osvedčí, tak si onedlho jej výhody budeme užívať i my.

Zdroj: techcrunch.com

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.