Živé vysielanie na Facebooku sprístupnené pre všetkých užívateľov vrátane firiem už funguje nejaký ten čas a medzi inzerentmi sa stalo veľmi populárnym. Facebook live využívajú rôzne značky alebo známe osobnosti na podporu aktivít, súťaží alebo veľkých udalostí ako napríklad automobilky pri odhaľovaní nového modelu.
Doteraz mohli inzerenti na svoje živé vysielanie upozorniť svojich fanúšikov a až následne po skončení zapromovať. Toto je však minulosťou, lebo Facebook tento mesiac prišiel s novinkou v rámci promovania živého vysielania.
V najnovšej aktualizácií môžu overené stránky podporiť svoje video v reálnom čase a tak zasiahnuť široké spektrum užívateľov. Keďže sa jedná o novinku, tak promovanie live videa je možné zatiaľ nastaviť až po spustení vysielania a doručenie je obmedzené na cca 15 minút.
Celkový zásah reklamy preto ovplyvňuje viac faktorov ako optimalizácia (video views, brand awareness, post engagement), cielenie a rozpočet.
Z tohto dôvodu samotný Facebook poskytuje niekoľko návrhov, ktoré by mali dopomôcť k čo najlepšiemu doručeniu reklamy za ten krátky čas. Predovšetkým odporúča prepnúť na manuálne bidovanie a zvoliť agresívnu stratégiu, ktorá by mala byť podporená aj nastavením zrýchleného doručovania. Ďalej odporúča nastaviť optimalizáciu na reach a podľa možností vysielať aspoň 30 minút.
Ak by boli výsledky stále nepostačujúce, ostáva tu možnosť zapromovať toto video klasicky po skončení ako tomu bolo doteraz. Report výsledkov z live vysielania tohto videa je veľmi ľahké vygenerovať, nakoľko sa neodlišuje a metriky sú rovnaké ako pri štandardných videách.
Filip Feranec, Mindshare Slovakia
Zdroj: newsfeed.cz