Na našom blogu nájdete množstvo textov, v ktorých sa spolu s kolegami venujeme trendom a novinkám na najväčších sociálnych sieťach na Slovensku, ako sú Facebook, Instagram, YouTube alebo Google. Významná profesionálna sociálna sieť LinkedIn však ostávala v úzadí.

Mám pocit, že na Slovensku je LinkedIn viac vnímaný ako nástroj na hľadanie pracovných príležitostí. Keď sa ma niekto opýta, či som na LinkedIn a ja poviem áno, väčšinou nasleduje otázka, či si hľadám prácu. Nie, nehľadám.  Pre mňa (a viem, že v tom nie som sama) slúži táto profesionálna pracovná sieť na zdieľanie i rozširovanie si svojho know-how v oblasti mojej pracovnej sféry, a teda online/digital marketingu. Nájdem tu vždy zaujímavé články týkajúce sa online biznisu, globálne spoločnosti uverejňujú svoje výročné správy, agentúry najlepšie reklamy ktorými sa chcú pochváliť.

LinkedIn, ktorý prednedávnom kúpil Microsoft, dosiahol už úctyhodný počet 500 miliónov používateľov. Ak sa pozrieme na túto sociálnu sieť ako produkt, tak môžeme vnímať posuny, ktorými prešiel za posledné roky, vidíme veľké zmeny v aplikáciách, tiež sústredenie na to, čo sa nachádza v Newsfeede. Už teraz tu nájdeme niektoré príspevky, ktoré vytvárajú viac engagementu ako na Facebooku. Najmä v zahraničí je trendom presúvanie obsahu a tým pádom i užívateľov z Twitteru na LinkedIn. Je to z jednoduchého dôvodu, Twitter obsahuje veľa spamu, veľa neželaného obsahu, a oproti tomu obsah na LinkedIn je spravovaný, relevantný, vychádza z vašich profesionálnych kontaktov a viete kto ho zdieľa. Táto sieť má tiež potenciál pridať zabudované aplikácie, to-do listy a mnoho ďalších funkcionalít. Povráva sa, že môže narásť až na miliardu aktívnych užívateľov. Z pohľadu užívateľa, ako profesionála vo svojej pracovnej oblasti, je to výborná platforma, ktorá má stále čo ponúknuť, a preto odporúčam používať ju všetkým, ktorí si chcú rozšíriť obzory.

Po nedávnom redizajne je prostredie LinkedIn veľmi elegantné a príjemné.

Z pohľadu marketéra už je to zložitejšie. LinkedIn síce ponúka viacero reklamných formátov, ale reklamy na Slovensku sú dostupné len prostredníctvom sprostredkovateľa, spoločnosti Httpool, ktorá má pod palcom i reklamy na Twitteri alebo Spotify na slovenskom či českom trhu. Avšak každý marketér by mal svojmu klientovi odporučiť si komunikačnú stratégiu zahŕňajúcu LinkedIn veľmi dobre prepočítať, najmä z hľadiska cenovej efektivity a zásahu, pretože na Slovensku stále operujeme s limitovaným počtom užívateľov, takže zásah je menší, i keď vysoko kvalitný.

Na záver pár globálnych čísel a zaujímavých faktov o LinkedIn:

  • 500 miliónov aktívnych užívateľov
  • 106 miliónov aktívnych užívateľov mesačne
  • LinkedIn je dostupný v 24 jazykoch
  • 40 % užívateľov používa LinkedIn denne
  • Každú sekundu pribudnú dvaja používatelia
  • 70 % užívateľov nepochádza z USA
  • Profily LinkedIn  s fotkami majú 21-krát viac pozretí
  • 3 milióny užívateľov zdieľajú obsah týždenne
  • 92 % B2B marketérov využíva Linked viac ako ostatné sociálne siete
  • 57 % mužov a 43% žien – pomer užívateľov
  • 13 % mileniálov používa LinkedIn
  • Microsoft zaplatil za kúpu Linkedinu 26,2 miliardy dolárov
  • 41 % milionárov používa LinkedIn
  • Priemerný CEO má 930 spojení
  • Najviac (pre)používaným slovom v LinkedIn profiloch je „motivated“

A samozrejme pridajte si ma na LinkedIne!

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

Zdroj: https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-numbers-2017-statistics-meenakshi-chaudhary

Ilustračný obrázok http://www.bloggingpro.com

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.