Počas uplynulého roka sociálna platforma Facebook podnikla niekoľko krokov na zníženie počtu falošných správ a podvodov, ktoré sa šíria na sociálnej sieti. Minulý rok Facebook oznámil, že začal spoluprácu s organizáciami tretích strán na kontrolu faktov a falošných správ. Spolupráca by mala fungovať na princípe, že ak organizácia, kontrolujúca fakty, identifikuje príbeh ako falošný, označí ho ako sporný a v spodnej časti príspevku pribudne odkaz vysvetľujúci prečo. Príbehy, ktoré boli označené ako sporné, sa tiež môžu zobraziť nižšie v News Feede.

 

Minulý týždeň sociálna platforma oznámila ďalší krok v boji proti nepravdivému obsahu. Ak stránky opakovane zdieľajú príbehy označené ako nepravdivé, nebudú môcť inzerovať na Facebooku.

Táto aktualizácia má pomôcť obmedziť šírenie falošných správ a zabráni stránkam speňažiť šírenie falošného obsahu. Stránky totiž propagujú falošné príspevky čoraz častejšie, aby zasiahli aj širšiu verejnosť. Ak však falošné správy šíriť prestanú, budú môcť opäť zverejňovať reklamy.

Túto novinku, ktorá môže pomôcť budovať informovanosť komunity na Facebooku, určite hodnotíme pozitívne –  môže znížiť zobrazovania reklám značiek pri falošnom obsahu, čo môže poškodiť jej Brand Safety.

Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia

Titulný obrázok: www.wctechblog.com

Zdroj: newsroom.fb.com

 

O autorovi

Vladimir Labunet

Študoval na slovenskej univerzite Komenského, odbor marketingový manažment. Digitálnemu marketingu sa začal venovať ešte počas štúdia. Neujde mu ani jedna technologická novinka. Svoje rána si nevie predstaviť bez kvalitného marketingového podcastu a chutnej kávy.