Sociálne siete nám neumožňujú prezentovať iba samých seba a svoje zážitky, umožňujú nám zdieľať s verejnosťou v podstate čokoľvek, čo spĺňa základné etické a morálne pravidlá.
Jednou z najobľúbenejších kategórií sú domáci maznáčikovia. Ľudia zvieratá milujú, niekedy dokonca viac ako ľudí, takže nájsť followerov takýchto profilov, hlavne keď sú ešte aj niečím výnimočné, nie je vôbec problém. Najlepšia sociálna platforma na takéto zdieľanie je určite Instagram.
Na instagrame nájdete nielen psíkov a mačky, ale aj ježkov, veveričky, líšky, vydry, vtáčikov, prasiatka, morčiatka, koníky, zajačiky, kozy, mývaly a veľa ďalších druhov zvieratiek. Takže bez ohľadu na to, za akého drsňáka sa považujete, určite tam nájdete profil, ktorý obmäkčí vaše srdce, nech je akokoľvek tvrdé.:)
To, že vytvoriť profil svojmu domácemu maznáčikovi, je nielen radosť, ale môže sa to veľmi rýchlo stať aj výnosnou zárobkovou činnosťou sa presvedčili už viacerí majitelia takýchto účtov.
Mechanizmus je takýto: Stačí získať čo najviac followerov, napĺňať profil pravidelne zaujímavým obsahom a ponuky na spoluprácu so značkami na seba nenechajú dlho čakať. Instagramové celebrity sa dopredu dohodnú s konkrétnou značkou na odmene za sponzorovaný post v ktorom odpromujú ich produkt, či už priamo jeho zobrazením na fotke, alebo dajú značku do komentu alebo hashtagu. Teda – keď uverejnia čisto súkromnú fotku, nedostanú nič a keď zverejnia sponzorovaný post, dostanú dohodnutú odmenu. Čím väčšia a šikovnejšia je „hviezda“, tým vyššiu odmenu inkasuje.
Zvieratká tak môžu zarábať na promovaní značiek jedla pre domácich maznáčikov, čistiacich prostriedkov v prípade malej nehody na koberci, ale kľudne aj na reklame bežných produktov a značiek mimo zvieracej sféry.
Pre lepšiu predstavu, tu je TOP 5 najlepšie zarábajúcich zvieratiek na instagrame za rok 2016:
5. miesto: Líška Juniper (@juniperfoxx)
Približný zárobok za jeden sponzorovaný post: 5,000 $
Aktuálny počet followerov: 1,8 mil.
Juniper sa narodila zdomestikovaným líškam a zakúpili ju, keď bola ešte malé mláďa. Láska medzi ňou a jej majiteľkou je cítiť z každej fotky na jej profile a aj keď vychovávať doma divoké zviera (akokoľvek zdomestikované) nie je jednoduché a vyžaduje si to veľa trpezlivosti, dôslednosti a lásky, Juniperin šibalský úsmev za to určite stojí.
4. miesto: Mačka Venus (@venustwofacecat)
Približný zárobok za jeden sponzorovaný post: 6,000 $
Aktuálny počet followerov: 1,3 mil.
Stačí jeden pohľad do tváre tejto mačky a hneď pochopíte, čo ju robí výnimočnou. Polovica jej tváre je čisto čierna so zeleným okom a druhá typicky ryšavá s modrým okom. Aj keď sa genetici neprestávajú zamýšľať nad jej nezvyčajným zjavom, viacerí sa zhodli, že za jej dvojfarebnou tvárou je genetická črta zvaná chimérismus.
A keď niekomu nestačí pozerať sa len na jej údiv vyvolávajúce fotky, môže si zakúpiť niektorý z jej produktov (napr. plyšové zvieratko, knihy alebo kalendáre).
3. miesto: Mačka Lil BUB (@iamlilbub)
Približný zárobok za jeden sponzorovaný post: 7,000 $
Aktuálny počet followerov: 1,6 mil.
Malú BUB našli ako malé mačiatko v búdke na náradie a hneď na prvý pohľad bolo jasné, že bez špeciálnej starostlivosti dlho neprežije. Táto mikro-mačička má výraznú formu zakrpatenosti, vďaka čomu má disproporčne krátke labky a osteoporózu. Tiež má štyri extra pazúriky, každý na jednej labke a nedovyvinutú spodnú čeľusť, čo spôsobuje, že jej stále vypadáva jazyk. Stačí však, keď si pozriete pár fotiek na jej profile a veľmi rýchlo zistíte, že napriek všetkým svojim nedokonalostiam je malá BUB neodolateľne rozkošná.
Spolu so svojím majiteľom založili Lil BUB’s Big FUND na pomoc zvieratám bez domova, ktoré potrebujú špeciálnu opateru. A od jeho založenia v roku 2014 do konca roka 2016 sa im podarilo vyzbierať 277 870 dolárov, ktoré rozdistribuovali do útulkov po celej USA. Okrem fondu sa malej BUB podarilo vyzbierať dalších 250 000 dolárov prostredníctvom rôznych vystúpení, dotácií a predaja jej vlastných kalendárov, ponožiek, hodiniek, magnetiek alebo vianočných svetrov.
2. miesto: Mačka Nala (@nala_cat)
Približný zárobok za jeden sponzorovaný post: 15,500 $
Aktuálny počet followerov: 3,4 mil.
Elegantná Nala je mix siamskej a klasickej domácej mačky a dokým ju jej majiteľka neadoptovala v piatich mesiacoch, žila v útulku. Fanúšikovia ju milujú a Nala ako jedna z najviac zarábajúcich zvierat na sociálnych sieťach zvyšuje svoje príjmy aj predajom vlastnej línie tričiek, podušiek, prikrývok, mačacích stromov, obalov na telefóny, kalendárov a ďalších produktov.
Absolútny víťaz: Pomerani Jiff (@jiffpom)
Približný zárobok za jeden sponzorovaný post: 17,500 $
Aktuálny počet followerov: 6,6 mil.
Tento malý psík je právom hviezdou sociálnych sieti, pretože nielenže vyzerá ako živá plyšová hračka, ale ešte k tomu vie chodiť na predných a aj na zadných labkách, taktiež vie chodiť dozadu, plaziť sa a dokonca jazdiť na skateboarde. Dokonca má svoj zápis v Guinessovej knihe rekordov ako najrýchlejší pes na dvoch nohách. A to nie je všetko, objavil sa v reklamách značiek Target a Banana Republic a tiež hral vo videoklipe Katty Perry “Dark Horse”. A keby niekomu ešte predsa len nestačilo, tak 20.augusta 2014 mestská rada v Los Angeles vyhlásila “Jiff Day” na počesť tohto multitalentovaného psíka.
Spomínané zvieratká sú naozaj len čerešničkou na torte v instagramovom mori plnom rôznorodých zvieracích profilov, pri ktorých spravovaní si ich majitelia užijú veľa zábavy. A keď ich odmenou je okrem lásky a oddanosti ich maznáčika aj nejaký ten peniaz navyše, je motivácia robiť ich pre nás, milovníkov instagramu, ešte lepšími a zaujímavejšími o to väčšia.
Na záver mi ostáva už len odpovedať si na otázku komu z našich domácich zvieratiek založím instagramový účet ako prvý, či našim dvom morským prasiatkam Damianovi a Dexterovi alebo nášmu novému mačiatku Mishelke. A čo vy? :-)
Zdroje:
https://www.gobankingrates.com
Eva Kopuníková, Mindshare Slovakia