Babie leto síce ešte našťastie trvá, ale pivárska sezóna sa už chýli ku koncu. Pozreli sme sa teda na to, ako sa slovenským pivovarom darilo na facebooku. Použili sme nástroj Zoomsphere, ktorý sa uplatňuje okrem iného aj na monitoring stránok konkurencie, pričom verejne dostupné údaje dáva do zaujímavých súvislostí.

Jedenásť väčších aj menších pivovarov sme monitorovali v období od 1. júna do 15. októbra.

Počet fanúšikov nie je pre úspešnosť stránky rozhodujúci, ale dáva obraz o celkovom „výtlaku“. Č,i v tomto prípade, kapacite sudov. :-) Poradie je takéto:

Oveľa dôležitejšie ako počet fanúšikov sú interakcie, teda všetko, čo fanúšikovia urobia (lajkovanie, komentovanie, zdieľanie). Takto to vyzerá v absolútnych číslach. Skokanom je Kelt, ktorý dokázal preskočiť Corgoň, so štvornásobným počtom fanúšikov.

Ešte zaujímavejšie (a spravodlivejšie) čísla dostaneme, keď vydelíme interakcie počtom fanúšikov. Tu sa poradie už riadne premiešalo. Najaktívnejších fanúšikov majú Kelt, Urpiner a Wywar.

Pozrime sa na prácu adminov. Koľko príspevkov publikovali za 4 a pol mesiaca?

Tu máme dostupné metriky v jednej sumárnej tabuľke.

Pre posúdenie efektívnosti stránky sú dôležité aj metriky zobrazenia a dosah, ale tie sú prístupné len adminom. V každom prípade aj uvedené čísla sú zaujímavé a veľa hovoria o tom, ako kto k facebooku pristupuje. Takže na záver si dajme už len rebríček najúspešnejších postov.

Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia

O autorovi

Marian Jaslovský

Dlhoročný novinár, v súčasnosti redaktor časopisu .týždeň a zároveň hudobník. Je autorom šiestich kníh. S Mindshare spolupracuje od roku 2011.