Poznáš to, ty sedíš v open office, pozrieš z okna, do toho novembrového upršaného a chladného počasia by si nevyhnal ani nepriateľa. Potom klikneš z nudy na Instagram, a tam sa ti zobrazia nádherné piesočnaté biele pláže so slnkom, ktoré ťa hreje na diaľku cez obrazovku na mobile.  Klikneš nižšie, popis plný hashtagov“ #followme, #traveling, #aroundtheworld a plno ďalších, ktoré len naznačujú, ako úžasne sa majú títo mladí ľudia cestujúc krížom-krážom po svete. Takéto nádherné fotky týchto ľudí, ktorých sme nazvali familiárne „cestovateľskí instahrdinovia“ , ťa inšpirujú k otázke: Ako to len robia? Cestujú a zarábajú. Dá sa to? Áno dá! Poďme sa teda spoločne pozrieť na to aké triky používajú najznámejší z nich.

Instagram je o fotografiách. Niektorí uverejňujú iba populárne selfíčka či obsah svojich tanierov, iní krásne scenérie okolia. Každopádne je jasné, že tá najlepšia, najoriginálnejšia fotografia vyhráva. Teraz vám predstavím pár, ktorý za  každý jeden instapríspevok dostane neuveriteľných 9000 dolárov. Jack a Lauren, ktorí spravujú spolu na Instagrame svoje kontá (áno, každý svoje!) sa zoznámili v roku 2016 pri cestovaní na Fidži a odvtedy si plnia svoje sny, pri ktorých ich podporujú desiatky značiek a cestovných agentúr. Ich tajomstvo je vo výslednej fotografii, ktorá je doslova neprehliadnuteľná. No uznajte sami.

Nemyslite si však, že tento typ cestovania je len pre majetnejších zo zahraničia. Aj na Slovensku máme našich Instahrdinov, ktorí nezaháľajú. Vybrali si život s batohom na pleciach a niektorí z nich sa dokonca vzdali práce, domovov a cestujú krížom krážom po vysnívaných krajinách. Všetci aktívni cestovatelia na Instagrame sa zhodujú v jednom: byť originálny, no zároveň zostať sám sebou. Tu máme pár príkladov:

Mnoho cestovateľov, známych, či neznámych osobností vedia propagovať svoj biznis prostredníctvom iných značiek a naopak. Ide o dokonalú symbiózu, ako si udržať a podporiť svoje podnikanie a zároveň si nájsť nových followerov a čitateľov. Instagram sa stáva svojou popularitou rovnako významným médiom ako je facebook, a preto ani reklama na ňom nezaháľa. Takto si môžu cestovatelia, samozrejme podľa počtu svojich followerov, zarobiť na svoje cesty. Nie každý instahrdina však spája svoje cestovateľské konto s každou značkou, ktorá ho osloví. Vo väčšine prípadov sa musí spájať s cestovaním alebo ich vášňou, lebo za každým úspešným kontom stojí premyslená stratégia.

Súčasťou stratégie je aj to, že netreba pridávať každých päť minúť nové instastories, lebo svojich sledovateľov unudíš. Každú sekundu pribudne do Instagramu niekoľko tisícov fotografií-príbehov a skutoční Instahrdinovia sa nechcú len zaradiť, ale hlavne odčleniť. Preto je dôležitá pravidelnosť, kvalita a prepojenie s inými sociálnymi médiami, resp. svojím vlastným blogom.

Inšpirovať by Vás v tomto mohli mladí cestovatelia a ich blogy ako travelhacker.blogbezmapy.com, ktorí vďaka ich vášni k cestovaniu a podnikateľskému duchu spravili biznis v podobe travel koučingu.

Dôležitou a charakteristickou súčasťou Instagramu sú hashtagy. Len pre zaujímavosť, až 83 % všetkých pridaných fotiek obsahuje hashtagy. Instahrdinovia však majú vlastné, originálne, ktoré vystihujú ich podstatu, ich vášne, alebo sa spájajú s ich osobou. Ideálne je však vybrať si kombináciu „svojich“ hashtagov a celosvetovo používaných hashtagov, vďaka ktorým sa váš príspevok objaví v „TOP“ postoch.

Nadšenci cestovania a Instagramu sa dokonca dočkali svojho hotela. Prvý Instagram Hotel s názvom 1888 Hotel sa nachádza v Sydney, nachádza sa v ňom selfie miestnosť a ponúka zaujímavú možnosť spolupráce:

Takže už nič iné nám nezostáva, ako nazbierať followerov, písať blogy a ísť do sveta.

Odporúčam pozrieť aj ďalšie zaujímavé profily:

  • Thebucketlistfamily
  • Theblondeabroad
  • gypsea_lust
  • taramilktea
  • eljackson
  • jeremyjauncey

Zdroj obrázku: http://girlceo.co/brands-instagram-story-ideas/

Veronika Puschenreiterová, Mindshare Slovakia

O autorovi

Veronika Puschenreiterova

Vyštudovala reklamu a marketing, nakoľko má rada kreatívne a tvorivé veci. Zároveň však rada komunikuje s ľuďmi a preto je práve už dva roky na klientskom oddelení u nás v Mindshari. Má rada dobré jedlo, miluje cestovanie, šport a pekný dizajn (najmä ružovej farby). Jej heslom je „všetko sa dá, len treba chcieť“ a pohár radšej vidí vždy poloplný ako poloprázdny.