Je tu ten čas, kedy si väčšina z nás povie vetu typu: „Kedy už začnem chodiť do fitka ako som si predsavzala?“ alebo „Už by som fakt mohla začať s učením sa toho nového jazyka, čo som si sľúbila v Novom roku“. Prípadne sme aktívne začali s plnením našich novoročných predsavzatí hneď po Silvestri a v druhom týždni nového roka sme sa pristihli pri ich porušovaní.

Existujú však jedinci ako napríklad  Mark Zuckerberg, ktorým odhodlanie určite nechýba. Každý rok si dá jedno a následne ho nebojácne odprezentuje celému svetu. A to nie hocijaké! Jeho predsavzatia sú rôznorodé, inšpiratívne a v niektorých prípadoch vtipné aj pre nezainteresované osoby.

S touto tradíciou začal Mark už v roku 2009, kedy sa rozhodol nosiť kravatu do práce každý jeden deň. Nie kvôli jeho imidžu, no kvôli pomoci firme, ktorú vybudoval. V roku 2009 bola ekonomika v hlbokej recesii a Facebook nebol ziskový. A ako sám Zuckerberg povedal, „Potrebovali sme byť seriózni, aby sme potvrdili, že Facebook má trvalo udržateľný obchodný model. Bol to dôležitý rok a preto som nosil každý deň kravatu na pripomenutie tejto vážnej situácie.“

Od roku 2009 si Mark stihol dať ďalších osem predsavzatí, ktoré nápaditosťou za prvým predsavzatím určite nezaostávajú:

2010 – naučiť sa čínsky

2011 – byť vegetarián alebo jesť mäso iba vtedy, ak zviera zabil on sám

2012 – denne programovať

2013 – stretnúť každý deň človeka, ktorý nie je z Facebooku

2014 – napísať denne poďakovanie

2015 – prečítať knihu každé dva týždne

2016 – vytvoriť aplikáciu s umelou inteligenciou pre svoj dom a zabehnúť 365 míľ

2017 – navštíviť všetkých 50 štátov USA a stretnúť sa s niekým z každého jedného. Toto predsavzatie ovplyvnili voľby v roku 2016, kedy sa zaviazal cestovať po Amerike a načúvať miestnym obyvateľom.

A čomu sa rozhodol venovať piaty najbohatší muž sveta v tomto roku? V roku 2018 bude mať Mark Zuckerberg neľahkú úlohu, týkajúcu sa aktuálnych problémov Facebooku –  falošných správ a šíreniu nenávisti. Mark sa predsavzal ochrániť užívateľov pred nenávisťou, zabrániť zneužívaniu nástrojov Facebooku voči zasahovaniu štátov do politiky iných štátov a chce dosiahnuť, aby čas strávený na Facebooku predstavoval pre užívateľov dobre a kvalitne využitý čas.

Držme mu všetci palce!

Zdroje:

http://www.businessinsider.com/mark-zuckerberg-reveals-2018-personal-challenge-is-to-fix-facebook-2018-1

https://www.facebook.com/zuck?ref=br_rs

http://money.cnn.com/2018/01/04/technology/mark-zuckerberg-2018-goal/index.html

http://www.businessinsider.com/mark-zuckerberg-new-years-resolutions-list-2018-1

foto https://upload.wikimedia.org

Daša Šefčovičová, Mindshare Slovakia

 

O autorovi

Daša Šefčovičová

Marketing ju chytil za srdce už na vysokej škole, kde vyštudovala obchod a marketing. V mediálnom svete pôsobí od roku 2010 so začiatkami v online médiu, ktoré následne vymenila za mediálnu agentúru. Svoju záľubu našla v aktívnom cestovaní, turistike, lyžovaní a venovaní sa fotografii.