Videoreklama sa v online prostredí stáva stále používanejším formátom. Niet divu, videá sa vo všeobecnosti stali jedným z najobľúbenejších foriem pre zdroj informácii, zábavy a trávenia času na internete. Aj preto sa mnohé firmy a reklamné agentúry usilujú o vytvorenie takých reklamných videí, ktoré nielen doručia požadovanú správu, ale taktiež dokážu zaujať natoľko, aby ich ľudia nepreskočili – ba čo viac, aby ich ľudia dokonca vyhľadávali.

YouTube každoročne zverejňuje zoznam najpozeranejších reklamných videí na globálnej úrovni. Samozrejme, umiestnenie v tomto zozname odzrkadľuje okrem organických videní aj tie platené, čo výsledky určite ovplyvní – to avšak nemení hlavnú podstatu tohto rebríčku – možnosť sledovania najdôležitejších trendov  v úspešných videoreklám. Uvedené počty zhliadnutí pochádzajú z tohto rebríčka.

V roku 2017 boli najpozeranejšie reklamy v priemere dvakrát dlhšie ako tie v roku 2016. Ďalším výrazným trendom bolo vyobrazenie začleňovania jednotlivca v spoločnosti alebo posilnenie jeho postavenia. Taktiež značky, ktoré sa nebáli postaviť za to čo považovali za sociálne správne, získali viac videní. Všetky videa v tomto rebríčku si môžete pozrieť dole a posúdiť sami.

 

10. miesto – Mr. Clean 2017 Super Bowl – Cleaner of your dreams

17 600 000 zhliadnutí

Toto video je výsledkom práce z dielne agentúry Leo Burnett, kde sa im vtipným spôsobom podarilo vyobraziť už známu postavu Mr. Clean ako vysnívaného pomocníka pri upratovaní.

 

9. miesto – Levi’s ‘Circles’

22 300 000 zhliadnutí

V Levi’s odviedli výbornú prácu týmto energickým videom, oslavujúcim tanec naprieč rôznymi kultúrami a náboženstvami. Tanec použili ako spoločný prvok ľudí z celého sveta – je to miesto spojenia sa s ostatnými a zároveň možnosť vlastného prejavu, čo je jeden z trendov minulého roka.

 

8. miesto – iPhone 7 | The Rock x Siri Dominate the Day

25 300 000 zhliadnutí

„Siri, ukáž mi šialené video s Dwaynom Johnsonom“. Tento klip, ktorý sa stal okamžitým hitom nielen fanúšikov tejto značky, vytvorila agentúra TBWA.

 

7. miesto – Adidas Originals | ORIGINAL is never finished

25 400 000 zhliadnutí

Tento klip bol vytvorený v spolupráci s agentúrou Johannes Leonardo a oslavuje originalitu značky Adidas. Spolu s piesňou s Frankom Sinatrom sa na minútu zastavíte a užijete skutočne kvalitné spracovanie.

 

6. miesto – 2017 Kia Niro | ‘Hero’s Journey’ Starring Melissa McCarthy

25 900 000 zhliadnutí

Na šiestom mieste sa umiestnili pravdepodobne najvtipnejšie video z tohto rebríčku. Video pripravila agentúra David&Goliath. Unikátnym a zaujímavým spôsobom predstavuje nový sedan od automobilky KIA.

 

5. miesto – Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | Born The Hard Way

28 500 000 zhliadnutí

Ďalšia Super Bowl reklama v tomto zozname. Táto rozpráva príbeh o strastiplnej ceste vedúcej k značne Budweiser.

 

4. miesto – Miss Dior – The new Eau de Parfum

43 000 000 zhliadnutí

Reklama pozdvihujúca silu a energiu žien bola vytvorená v spolupráci s agentúrou Iconoclast pre najnovší parfém značky Dior. Originálny príbeh o tom, čo je žena schopná spraviť pre lásku, dostal toto video až na 4. miesto.

 

3. miesto – Ping Pong Trick Shots 3 | Dude Perfect

90 600 000 zhliadnutí

Video vytvorené v spolupráci s najúspešnejším nezávislým YouTube kanálom Dude Perfect, do ktorého sa podarilo zakomponovať produkty Ruffles a Oreo. Počet zhliadnutí určite hovorí za veľa.

 

2. miesto – Clash Royale: The Last Second

110 700 000 zhliadnutí

Video pripravené pre mobilnú hru Clash Royale je už druhý rok po sebe v top 10 liste najpozeranejších reklám na Youtube, tentokrát na 2. mieste. Video aj minulý rok pripravila agentúra Barton F. Graf.

 

1. miesto – Samsung India Services

150 300 000 zhliadnutí

Samsung dominuje tomuto rebríčku s emotívnym príbehom zamestnanca zákazníckeho servisu na ceste pomôcť zákazníkovi. Video pripravila agentúra Cheil a okrem toho, že je najpozeranejšie, je taktiež najdlhšie v zozname.


 

Zdroje:

http://www.adweek.com/creativity/the-10-most-watched-ads-on-youtube-in-2017/

http://adage.com/article/digital/youtube-reveals-watched-ads-2017/311544/

 

O autorovi

Michal Hroš

Svoje nadšenie pre média a marketing získal už počas svojho štúdia v zahraničí. Teraz je Team Leaderom na Client Leadership oddelení. Baví ho rýchla jazda na motorke a objavovanie sveta. Jeho typická odpoveď na výzvy je “jasné, prečo nie”.