Keďže sme sa už rozlúčili s rokom 2018, redaktori spoločnosti Ad Age’s Creativity vyhodnotili najlepšie kreatívne nápady za minulý rok. Tu je podľa ich rebríčka TOP 10 najlepších:

10: New York Post/Supreme, Cover Wrap

“Toto je prvýkrát, čo som si kúpil noviny.” Táto veta od 18-ročného New Yorčana, ktorú citovali v časopise The Cut v New Yorku vysvetľuje, aký skvelý bol nápad č. 10 v kategórii Print / Out-of-Home / Design. New York Post vo vydaní z 13. augusta dostal obal kultovej streetwear značky Supreme. Ešte aj dnes si môžete kúpiť toto vydanie novín na eBay za približne 10 dolárov.

 

9: Bud Light, “Cleveland Browns Victory Fridges”
Agentúra: Weber Shandwick/3PM

Značka Bud Light zaznamenala úspech s “návnadou” pre fanúšikov tímu národnej futbalovej ligy Cleveland Browns s “víťaznými“ zásobenými pivom. Chladničky boli umiestnené v miestnych baroch po celom meste, ale boli pripevnené a zamknuté – aby sa otvorili iba vtedy, keď Browns dosiahnu víťazstvo. Táto kampaň pútala pozornosť po celom svete. Bud Light uviedol, že v priebehu 24 hodín od uvedenia kampane získala značka viac impresií než všetky predchádzajúce tri kampane za predchádzajúci rok. Nasledujúci mesiac Browns vyhrali nad New York Jets a tak aj fanúšikovia zažili svoje sladké víťazstvo, keď Bud Light skutočne chladničky pre fanúšikov otvoril.

Foto Cleveland.com

 

8: Stabilo Boss, “Highlight the Remarkable”
Agentúra: DDB Germany

Čoraz viac značiek sa snaží priniesť spoločensky zodpovedné témy, ale často s rozpačitými výsledkami. Ale táto kampaň od spoločnosti DDB Germany – pre kancelárske potreby, našla spôsob, ako komentovať rodovú rovnosť s pôsobivou eleganciou. Táto tlačená a outdoorová kampaň pre Stabilo Boss svojimi zvýrazňovačmi „popísala“ klasické historické čierne a biele fotografie, aby tak doslovne vyzdvihli ženy, ktorých úspechy sa v minulosti neprezentovali.

Foto adsoftheworld.com

 

7: HBO, “Westworld” SXSW Activation
Agentúra: Giant Spoon

Seriál “Westworld” bol v minulom roku „na pretrase“ vďaka zážitkovej kampani od spoločnosti HBO a agentúre Giant Spoon, ktoré premenili  seriálové mesto Sweetwater pre návštevníkov. Súčasťou ambiciózneho nápadu bolo obsadenie asi 60 hercov, ktorí si museli zapamätať stovky strán scenára. Návštevníci  cestovali 20 míľ mimo Austin a na vstup čakali až deväť hodín. V posledný deň sa produkcia dokonca stala svedkom skutočnej svadby.

 

6: Diesel, Deisel Pop-Up Store
Agentúra: Publicis New York

Tento pop-up obchod umiestnili v čínskej štvrti v New Yorku, ktorá je počas Fashion Weeku domovom obchodíkov s fejkovým tovarom. V obchodných regáloch sa hrdo objavilo množstvo “falošných” Diesel vecí s nápisom “Deisel”. Ukázalo sa, že výrobky pritom neboli vôbec falošné, ale sú súčasťou limitovanej edície od značky.

 

5: Spotify, David Bowie Tribute
Agentúra: Spotify In-House

Spotify minulý rok priniesol a vzdal poctu spevákovi Davidovi Bowiemu  v priestoroch stanice metra v New Yorku na ulici Broadway / Lafayette Street. V ňom bolo vytvorené  úžasné schodisko, mapa Bowieho New Yorku, ktorá ilustrovala vplyv hudobníka na mesto a zároveň vplyv mesta na jeho kariéru. Kampaň bola súčasťou výstavy “David Bowie is”, ktorá v tom čase prebiehala v Brooklynskom múzeu.

 

4: Lacoste, “Save our Species”
Agentúra: BETC Paris

Značka Lacoste prišla s limitovanou edíciou svojich ikonických bielych polokošieľ. Agentúra BETC Paris presvedčila módnu značku, aby zrušila svoje ikonické logo aligátora a nahradila ho desiatimi ohrozenými druhmi vrátane sumatranského tigra, nosorožca, barmskej korytnačky a kalifornského kondora. Počet dostupných košieľ zodpovedal počtu skutočných zvierat, ktoré zostali vo voľnej prírode. V konečnom dôsledku sa vypredalo všetkých 1 750 kusov košieľ, ale značka stále komunikuje, aby zákazníci podporili partnera projektu – Medzinárodnú úniu ochrany prírody.

 

3: McDonald’s, “Follow the Arches”
Agentúra: Cossette

McDonald´s a kanadská agentúra Cossette preukázala silu jednoduchosti v bilboardovej kampani, v ktorej  využili ikonické obrovské zlaté oblúky ako cestné mapy. Tie slúžili ako navigácia  zákazníkov do najbližšej McDonald´s reštaurácie. Kampaň vyhrala Grand Prix Lions v Cannes v roku 2018 v kategórii outdoor.

 

2: IKEA, “Pee Ad”
Agentúra: Akestam Holst

Táto jednoduchá myšlienka dokázala, že aj najzákladnejšie reklamné médium, tlač, môže priniesť prekvapenie. Katalóg nábytku siete IKEA  mal na jednej zo svojich strán umiestnený domáci tehotenský test.  Ak  ho žena mala pozitívny – čo ukázal malý testovací prúžok pod obrázkom, tak sa objavila zľava – nižšia cena pre členov Ikea Family klubu.

N1: KFC U.K. “FCK”
Agentúra: Mother London

Jednoduchosť a nebojácnosť boli vzorcami tohto víťazného ťahu od spoločnosti KFC UK a agentúry Mother London. Vo svojom vizuáli sa odvážne pohrali s vlastnými iniciálkami značky. Reklama, ktorá sa následne stala virálnou, bola perfektnou súčasťou moderného marketingu – ľudského, aktuálneho, vtipného a úprimného.

Foto: Kentucky Fried Chicken, Yum! Brands

 

Bibiana Jajcay, Mindshareworld.com

Zdroj: Adage.com

O autorovi

Bibiana Jajcay

Bibiána študovala na Univerzite sv. Cyrila a Metoda, odbor marketingová komunikácia. V Mindshare pôsobí na oddelení Exchange, kde sa venuje TV nákupu.