Kampane na tému Back To School už dávno nie sú iba pre predajcov školských pomôcok a učebníc. Pre nich to vždy bola, a aj bude povinná jazda.

Na Slovensku sa často stáva, že rodičia mladších detí, ale aj starší študenti, čakajú až na začiatok školského roka, aby zistili, aké pomôcky budú počas školského roka potrebovať. Až potom začína poriadny nálet na nákupné centrá, papiernictvá a kníhkupectvá. Je teda možné, že si príliš skorým načasovaním kampane môžete deti skôr rozhnevať 😊. Trochu starší článok, ale celkom tento jav vystihuje: Školské potreby nakupujú rodičia až v septembri.

Jednou z efektívnych ciest, ako si nájsť ku deťom cestu – sú influenceri. Aby sme si z toho množstva mikro-, resp. makro-influencerov dokázali správne vybrať, využívame v GroupM skvelú pomôcku, IPI – Influencer Power Index (IPI in Forbes).

Avšak, aj pre ostatné typy produktov (okrem zošitov a kníh, pri ktorých ide skôr o impulzívny nákup) je toto obdobie skvelou príležitosťou. Či už pre budovanie awareness u rodičov detí, alebo u samotných študentov, je teraz ten správny čas s nasadzovaním Back To School kampaní. S blížiacim sa začiatkom školského roka/semestra sa totiž bude blížiť aj moment kúpy nového oblečenia, notebooku, paušálu, či mobilu. Niektorí rodičia rozmýšľajú práve v tomto období aj nad založením vlastného účtu pre budúceho študenta a pod. Takže, otázka znie: Ako sa stať v tom správnom momente TOP OF MIND?

Pri zložitejších produktoch pomôže kvalitný opis, recenzia, odporúčanie – inak povedané: kvalitný natívny článok. Môžete však mať skvelý obsah, no ak sa o ňom nikto nedozvie, je to len polovica úspechu. Pomôcť môže riešenie Plista, ktoré zabezpečia jeho distribúciu. Ak chcete byť o niečo viac efektívnejší – môžete propagovať váš obsah iba smerom na vašu cieľovku, prostredníctvom Plista targeted

V GroupM sme sa pre túto sezónu pozreli bližšie aj na Decision makers v Back To School kampaniach a okrem klasických demograficky definovaných skupín (napr. rodičia detí vo veku 6-15 rokov, študenti, a pod.), sme pre našich klientov pripravili  3 špeciálne segmenty, ktoré sme získali z GroupM LivePanel štúdie.

Základná charakteristika:

Na ukážku sme  vybrali 3 typy produktov: smartfóny, mobilní operátori a športové oblečenie.  Nižšie môžete vidieť to, kde si ľudia z našich segmentov všímajú reklamu na tieto produkty najviac. A tiež to, ktoré zdroje informácií im pomáhajú v čase kúpy pri samotnom rozhodovaní:

Tieto tri segmenty môžu naši klienti využiť pri klasických online kampaniach (display, video), ale rovnako aj pri propagácii natívnych článkov a blogov cez Plista targeted. Pre akúkoľvek kategóriu produktov vieme pripraviť aj segmentáciu šitú na mieru, či už na základe dát z nášho LivePanelu ale aj dodatočného prieskumu.

Držíme palce všetkým BTS kampaniam 😊 a tešíme sa na výsledky.

Ondrej Dúžik, GroupM

O autorovi

Ondrej Dúžik

Ondrej pracuje v Xaxis/GroupM Slovakia ako analytik digitálneho marketingu a Audience specialist. Na Fakulte hospodárskej informatiky (FHI) Ekonomickej univerzity síce začal štúdium účtovníctva, ale v 3. ročníku ho zlákala štatistika a odvtedy sa jej venuje telom aj dušou. Aj po ukončení doktorandského štúdia naďalej na FHI odovzdáva študentom vedomosti a skúsenosti z praxe v GroupM ako externý pedagóg v úzkej spolupráci so spoločnosťou SAS Slovakia. Zároveň je držiteľom certifikátu DIMAQ professional. Vo voľnom čase sa venuje cestovaniu, plávaniu, spoločenským tancom a rád si oddýchne v prírode ale napríklad aj pri výrobe drevených hračiek.