Keď ľudia sledujú televíziu, tak ju často sledujú spoločne, hovoríme tomu spoločné sledovanie (co-viewing). Rovnako mnoho ľudí sleduje YouTube na zariadení prepojenej televízie (CTV) a súčasne si títo ľudia pozrú reklamu, čo môže viesť k väčšiemu počtu zobrazení a dosahu na vašu kampaň.

Ako Google meria spoločné sledovanie na Youtube?

Panely ukazujú, že YouTube spolu sleduje viacero ľudí na televíznych obrazovkách, čo je spotrebiteľské správanie charakteristické aj pre lineárnu televíznu sledovanosť. Google meria spoločné sledovanie na televíznych obrazovkách pomocou prieskumov v reálnom čase a na úrovni sčítania ľudu vo viac ako 100 krajinách a 70 jazykoch po celom svete. Pred videom na YouTube na prepojenej televízii sa zobrazí krátky prieskum, kde sa objaví otázka ´´Koľko ľudí práve sleduje?´´

Štatistické metódy sa používajú na odstránenie skreslenia odpovedí a na zabezpečenie toho, aby výsledky presne reprezentovali divákov YouTube. Google používa tieto informácie v rámci modelu dynamického dosahu na meranie a predpovedanie spoločného sledovania na základe rôznych faktorov, ako sú deň v týždni, čas dňa, krajina a demografické údaje používateľov.

Pomocou metrík spoločného sledovania môžete získať ďalší prehľad o svojom publiku, čo vám umožní merať a plánovať ďalšie zobrazenia a dosah prostredníctvom CTV. Znamená to presnejšie prognózy dosahu a prehľady kampaní, ktoré vám umožnia spravodlivé porovnanie medzi službou YouTube a zvyškom vášho nákupu lineárnych a pripojených televízií, čo v konečnom dôsledku môže viesť k lepším investičným rozhodnutiam.

Ak chcete tieto novinky (a mnohé iné) dostávať skôr, prihláste sa na odber nášho newslettera.

Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/11958922?hl=en

O autorovi

Digitálne oddelenie

Novinky z oblasti digitálneho sveta pre vás predstavuje naše digitálne oddelenie.