Aj keď Halloween nie je typickým slovenským sviatkom, poznáme ho všetci a veľa z nás prepadlo jeho čaru. S blížiacim sa koncom októbra kupujeme tekvice a pripravujeme si doma malú Halloweensku atmosféru.

V zahraničí, najmä v Amerike, je Halloween veľmi obľúbený sviatok nielen detí a nadšencov sladkostí, strašidiel, kostýmov a hororových postáv, ale aj reklamných zadávateľov, ktorí sa nechajú unášať halloweenskou náladou a neváhajú zo svojich reklám urobiť malé hororové dielo.

Veľké značky radi využívajú toto ročné obdobie a plánujú kreatívne, nekonvenčné reklamy, ktoré sú sladké, pikantné a hlavne strašidelné, presne ako sám Halloween. Každý rok sú tieto nápady väčšie, desivejšie a šialenejšie ako kedykoľvek predtým. Pre značky je to ten najlepší čas ukázať svoju kreativitu, aby prilákali čo najviac zákazníkov.

Tu sú niektoré z tých najstrašidelnejších halloweenskych reklám, ktoré vás zavedú na temné miesta a sú naozaj len pre odvážnych..

Burger King – Zjavenia počas hodiny duchov (2021)

Milovník halloweenskych reklám Burger King na oslavu All Hallows’ Eve rozdával jedlo zadarmo s jednou desivou podmienkou – museli ste si ho objednať počas hodiny duchov.

Reťazec rýchleho občerstvenia je dobre známy tým, že v tomto ročnom období miluje trochu napätia a tajomna.

Minulý rok, každý deň pred 31. októbrom, sa o 3:00 na jednu hodinu objavilo v aplikácii Burger King iné bezplatné jedlo. Milovníkom rýchleho občerstvenia stačilo si ju stiahnuť a už len čakať na „zjavenie“.

IKEA Halloween – The Shining (2014)

„Come play with us“, známa veta z kultového hororu Osvietenie, bola hlavnou inšpiráciou reklamy pre IKEA Singapur. Spojila detskú predstavivosť s konceptom nočných nákupov s rodinou počas sviatkov Halloweenu. Táto krátka, ale účinná reklamná kampaň mala povzbudiť zákazníkov, aby navštívili predajňu aj v noci.

Burger King #ScaryClownNight (2017)

„Príď ako klaun, jedz ako kráľ‘. S týmto záverečným riadkom v ich reklamnej kampani bolo posolstvo Burger Kingu priame a jasné. Nabádali ľudí, aby sa obliekli za klaunov a požiadali o bezplatný hamburger.

NIKE – Run for Your Life (2008)

Spoločnosť NIKE využila obdobie Halloweenu, aby pripomenula svojím zákazníkom prečo je dôležité športovať a udržiavať sa v dobrej kondícii.

Booking.com – Stay If You Dare (2013)

Tento reklamný spot je naozaj strašidelný. Fanúšikovia hororu videli veľa filmov sústredených okolo strašidelných hotelov a Booking.com našiel perfektný spôsob, ako spropagovať svoje služby počas obdobia Halloweenu.

Kto z vás by sa išiel ubytovať do The Queen Anne hotelu?

Domino’s pizza – Strašidelené ulice (2021)

Cez deň je Portugalsko známe svojou nádhernou scenériou a očarujúcimi uličkami, no v noci, ako to už býva zvykom, môžu veci vyzerať trochu strašidelne.

Spoločnosť Domino’s Pizza sa rozhodla otestovať odvahu svojich zákazníkov a vyzývala ich počas Halloweenu objednať si ich pizzu do najstrašidelnejších ulíc v Portugalsku.

Ak boli dosť odvážni na to, aby si objednali v tých najstrašidelnejších uliciach vo svojich mestách, oni boli odvážni im doručit k ich objednávke pizzu navyše.

Anglickú verziu TV spotu si môžte pozrieť na tomto linku: https://www.adsoftheworld.com/campaigns/spooky-streets

Dior make-up Halloween (2018)

Určite sa pýtate, čo má medzinárodná spoločnosť s luxusným tovarom spoločné s Halloweenom. Dior sa v roku 2018 spojil so supermodelkou Bellou Hadid, aby predstavili rôzne vizáže pomocou ich hashtagu #DiorMakeupHalloween.

Kampaň bola vysielaná pri príležitosti uvedenia ich červeného rúžu – Rouge Dior 999.

Heinz Tomato Blood (2021)

Minulý rok spoločnosť Heinz povzbudzovala svojich spotrebiteľov, aby použili ich kečup ako falošnú krv k svojim halloweenským kostýmom.

Coca-Cola – Dracula (1992)

Retro reklama spoločnosti Coca Cola z roku 1992, na konci ktorej sa Drakula po zahryznutí do plechovky zmení na človeka a spot je výstižne zakončený ich reklamným sloganom „Can´t beat the real thing“.

Snickers –  Grocery Store Lady (2010)

Na záver, viac zábavná ako strašidelná, reklama výrobcu sladkostí, v ktorej v potravinách nasilu ponúka tyčinky Snickers vysoká, strašidelne vyzerajúca, pani. Finálny záber však ukáže, že sú to prezlečené deti, ktoré chcú mať košíky plné Snickers.

Eva Kopuníková, Mindshare Slovakia

Zdroje:

https://adsharkmarketing.com/13-best-halloween-advertisements/

https://www.thedrum.com/news/2021/10/29/five-2021-s-spookiest-halloween-ads

https://www.sortlist.com/blog/halloween-ads/

https://increasily.com/best-halloween-commercials-of-all-time/#Snickers_Halloween_Shopping_Lady_2010

O autorovi

Eva Kopuníková

V oblasti marketingu pôsobí viac ako desať rokov. Aktuálne pracuje na oddelení Exchange, kde sa venuje televíznemu nákupu.