Asi takto by som mohol nazvať svoj krátky článok, ak by som bol militantným zástancom výrobcu všetkých tých produktov s nahryznutým jablkom v logu. Alebo by som sa mohol pridať k opačnému táboru, všetkému rozumejúcich kvázi-analytikov, ktorí predpovedajú pád Apple v post-jobsovskej ére. Dokonca som na obálke niektorého domáceho (alebo českého) magazínu cez víkend videl nahryznuté jablko z oboch strán (celkom vtipné, asi nie úplne originálne) a titulka spochybňovala budúcnosť Apple vďaka jeho (ne)schopnosti každého pol roka až rok vytiahnuť z klobúka zopár hi-tech zajacov, z ktorých všetkým spadnú nohavice.
Pravda bude zložitejšia. Je fakt, že ukazovať „nedorobené“ hodinky, ktoré vyzerajú ako lepšie digitálky z Miletičky asi nie je úplne najlepší trik, a ani nehovoriac o telefónoch nápadne podobným konkurentom z Ázie, ktorí popri telefónoch a phabletoch vyrábajú (alebo vyrábali) aj umelé hnojivá a ktovie čo ešte, ktoré sa navyše pri nosení vo vrecku prehnú. Na túto tému už samozrejme začal vznikať aj internetový folklór. Nové: Medzitým Apple deklaroval len 9 prehnutých prístrojov z milióna.
Ale, a toto je tá časť pre neprajníkov, takto to podľa štatistík uverejnených na businessinsider.com vyzeralo počas čakania na posledný model iPhone pred predajňou Apple na 5th avenue (áno, to je tá predajňa, kvôli ktorej kúpil Steve Jobs v Číne sklárne, aby mohol odliať presne také sklené tabule, aké chcel).
Tu je tá predajňa
A tu je analytickejší pohľad cez tvrdé čísla predajov.
Je pravda, že skok, ktorý predviedli v Apple pri prechode od iPhone 5 k modelu 5S/C sa nezopakoval, aj keď podľa niektorých analytikov bol reálny predaj modelu 5S „len“ niekde okolo 5,4 miliónov kusov a zvyšok tvoril model 5C ležiaci niekde na polceste k zákazníkom. Ak by sme sa na aktuálny výsledok modelu 6 a 6 plus pozerali cez tieto čísla, bol by to masívny skok. Ak zarátame fakt, že tento rok sa nový model zatiaľ nepredáva v Číne, potom to asi nebude s budúcnosťou Apple až tak zlé.
Takže už len zostáva počkať, ako dlhý rad bude na 5th avenue, keď spustia predaj tých digitáliek s telefónom. Nechajme sa prekvapiť.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Foto static.panoramio.com
Zdroje:
Businessinsider.com – prvý článok, Businessinsider.com – druhý článok