Ak chceme odpovedať vo všeobecnosti, tak nie. Odpoveď na túto otázku však nie je jednoznačná, pretože záleží najmä na tom o akej sociálnej sieti je reč. V našich podmienkach sú mienkotvorné (v zmysle veľkosti oslovenej cieľovej skupiny) dve sociálne siete – Facebook a Instagram.

Keď sa rozprávame o Facebooku, tak tu odpoveď určite znie – nie. Nezáleží na tom koľko máte fanúšikov. Štúdie o organickom dosahu sa síce v počte percent oslovených ľudí rozchádzajú, ale v tom najlepšom prípade je to tak, že vaše príspevky vidí maximálne 15 % vašich fanúšikov, väčšina zdrojov však uvádza ešte menej. Máte však možnosť vytvoriť reklamu a osloviť i ľudí, ktorí nie sú vašimi fanúšikmi, čo znamená, že ak chcete osloviť vašu cieľovú skupinu, platená podpora príspevkov je nevyhnutná. Facebook tiež poskytuje možnosť reklamnej kampane, ktorá je vyslovene zameraná na získavanie nových fanúšikov, a tým si môžete pomôcť pri ,,rozbehu“ vašej fan page.

Kde naozaj záleží na tom, koľko followerov máte, je Instagram. A súvisí to s čoraz populárnejšími Instagram stories. Ak nemáte žiadnych followerov, vaše stories nikto neuvidí. Najnovšie prieskumy hovoria o tom, že pätina až tretina vašich followerov si stories pozrie, a to predstavuje nový potenciál ako interagovať s publikom. To je dôvodom, prečo si veľa spoločností začalo uvedomovať, že je nutné budovať základňu followerov. A v Instagrame to vymysleli celkom šalamúnsky, nie je tu totiž možnosť spustenia reklamy zameranej na získavanie nových followerov, tak ako tomu je na Facebooku. To znamená, že absolútna väčšina followerov na komerčných accountoch je získaná na určitom stupni organicky. Ak sa firma rozhodne investovať do získavania nových followerov prostredníctvom akejkoľvek platenej reklamy, tak sa cena vie pohybovať od 1,5 až do niekoľkých eur za jedného. A to nie je zanedbateľná investícia.

Ako teda získať čo najviac followerov za čo najmenšie peniaze? Je tu viacero ciest ako to dosiahnuť:

  1. Môžete vytvoriť kampaň s influencermi, ktorí budú vo svojich stories zmieňovať vašu značku a žiadať svojich fanúšikov, aby dali follow aj vašej značke
  2. Môžete spustiť súťaž alebo kampaň s využitím hashtagov vašej značky a opäť žiadať ľudí, aby vás nasledovali
  3. Môžete tiež samozrejme vymyslieť kampaň, ktorá integruje Instagram priamo, takže ľudia si vás vyhľadajú sami.

Na záver ešte dodám, že existuje veľké množstvo platforiem, kde si followerov môžete nakúpiť, a pomerne lacno. Väčšinou sa však jedná o podvodné účty z click fariem, čiže nie reálnych ľudí z vašej lokality s potenciálom nakúpiť. Preto táto cesta nie je vhodná pre nikoho, kto to myslí na sociálnych sieťach vážne a dlhodobo.

Úspešný lov followerov!

 

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.