Žijeme v dobe dátovej. Cieľom reklamy je zobrazovať relevantnú reklamu pre každú konkrétnu osobu podľa jej záujmov, histórie a obľúbených tém. U nás v Mindshare využívame a ponúkame našu programatickú platformu XAXIS. Aj na základe komunikácie s viacerými klientami je jasné, že dáta budú to, čo bude v najbližších rokoch relevantné pre plánovanie mediálnych kampaní.

Zobrazovanie relevantnej reklamy súvisí aj s nasledujúcou novinkou. Nielen na Slovensku, ale aj na celom svete sa čoraz viac využívajú hudobné streamy. Na Slovensku sú najpopulárnejšie Deezer a Spotify. Ich výhodou je, že si môžete kedykoľvek a kdekoľvek vypočuť pesničku, prípadne celý album, ktorý sa Vám páči. Je dôležité povedať, že tieto služby môžete mať zadarmo. Samozrejme má to svoje obmedzenia v porovnaní s platiacimi zákazníkmi. Medzi pesničkami vám totiž púšťajú reklamu.

Hudobná streamovacia služba Spotify sa rozhodla, že neplatiaci užívateľ bude mať neobmedzenú možnosť preskakovania reklamy. Zatiaľ sa táto služba bude testovať v Austrálii, z dlhodobého hľadiska chce túto funkciu zaviesť aj globálne.

Spotify túto novinku zdôvodňuje tým, užívateľ si preskočí len tie reklamy, ktoré ho nezaujímajú. Na základe nepreskočených reklám Spotify zistí, ktoré reklamy sú pre užívateľa relevantné  a podľa toho prispôsobí ich ďalší vyber na konkrétnych užívateľov. Aby ochránili aj zadávateľov reklamy, za preskočené reklamy pochopiteľne nebudú platiť.

Doba, kedy budeme dostávať reklamu, ktorá nás nezaujíma, je na dohľad, prípadne máme stále možnosť vyhnúť sa reklame úplne, ak za digitálne služby budeme platiť.

Andrej Matyáš, Mindshare Slovakia

O autorovi

Andrej Matyas

V brandži médií a marketingu je od roku 2007. Cez rôzne pozície sa dostal až na Client Leadership. Má na starosti spokojnosť našich klientov. Jeho záľuby sú autá, šport a dve deti.