Dnes dajme obsah bokom, aj keď je kráľ, a pozrime  na slovenský facebook z pohľadu čísel. Teda nebudeme si všímať nič iné, len počet lajkov a metriku talking about (TA), ktorá hovorí, aké percento z ľudí, ktorí stránku lajkovali, sa aj zapojilo do diania v priebehu posledných siedmich dní. Keďže článok vznikal nejaký čas, možno budú v čase uverejnenia čísla trochu vyššie, ale to nič nemení na podstate a neovplyvňuje výsledky.

 

Absolútne prvenstvá: Všeličo

Najfrekventovanejšou stránkou v slovenčine je frančíza Norbi Update , zameraná na zdravý životný štýl (536 219 fanúšikov, TA 6,9 %). Počet sa zdá byť záhadou, nakoľko slovenských účtov je momentálne na FB 2 milióny a ťažko uveriť, že viac ako štvrtina fandí diéte maďarského fitnessa Norberta Schoberta. Ale ak sa pozrieme na záložku aplikácií, vidíme, že je tam aj aplikácia „zisti svoje indiánske meno“, ktorá nás svojho času výdatne spamovala a ktorá má nepochybne tiež podiel na tejto frekventovanosti. Okrem toho sa dá úspešne predpokladať, že nie všetky lajky pochádzajú od Slovákov. Tie sa navyše dajú aj kúpiť. Ale TA je veľmi slušný, takže stránka žije.

Na reálnom druhom mieste je facebook  Slovenky sú najkrajšie, čo je vlastne FB extenzia sociálnej siete BlickClick.com. Jej facebooková stránka má 483 612 fanúšikov, TA 5,2 %. Na BlickClick si môžu dievčatá (aj chlapci) pridávať svoje fotky. Inak som jej účelu veľmi neporozumel, ale určite to bude tým, že nie som v cieľovej skupine. Facebook Blickclicku má 298 676 lajkov a veľmi pekné 15 % TA.

Na treťom mieste v rebríčku slovensky hovoriacich stránok je Legends Slovakia, ktorá podporuje internetový obchod so značkovým oblečením a obuvou www.legends.sk. Má veľa lajkov (328-tisíc) a minimálne TA (0,2 %).

 

Celebrity

Na „všestránky“ plynule nasledujú celebrity. Prvý je napočudovanie nie Rytmus, ale Lukáš Latinák (287 805, nulové TA). Patrik “Rytmus” Vrbovský je až druhý (278 781, 6,4 TA). Tretie miesto si vylajkoval Mike Spirit 198 672, TA 7,6)

 

Rádiá

Najpopulárnejším rádiom na slovenskom facebooku (a médiom vôbec) je Rádio Europa 2 (304 355, TA 0,8). V kategórií Rádiá nasledujú Rádio Expres (199 503, TA 1,3) a Fun Rádio (144 327, TA 2,7)

 

Print/internet

Najlajkovanejším médiom z kategórie print/internet sú Topky.sk (119 834, TA 7,5). Nasleduje Nový Čas (109 597, TA 8,7 %) a SME.sk (58 799, TA 13.2 %). SME však má aj samostatné facebookové stránky pre jednotlivé rubriky – Kultúra, zahraničie, veda a pod.

Najúspešnejšou reláciou je Modré z neba (258 750, TA 22,3 %).

 

TV JOJ (66 561, TA 4,6) Markíza (47 808, TA 6,5)

 

Značky

Ak si odmyslíme facebooky internetových obchodov, ktoré predávajú značkový textil a obuv (Legends Slovakia a OUOU – Dámske topánky), najúspešnejšou natívne slovenskou značkou na facebooku je Slovakia Chips (110 206, TA 0,5). Nasleduje O2 Slovensko (94 798, TA 2,5 %) a BMW Slovensko (78 251 lajkov, 1,1 TA)

 

Mimo súťaž

Nasledujúce stránky sa zobrazujú na zoznamoch slovenských stránok, ale vlastne slovenské nie sú.

Firma Eset má na svojom facebooku 518 638 lajkov, TA 1,5 %. Je to globálna korporácia a stránka je v angličtine.

Fan stránka Mareka Hamšíka  zinkasovala 410 538 lajkov a má TA 0,2 %. Je však v taliančine. Na talking About vidíme problém stránok, ktoré niekto lajkne a už možno nikdy sa na ňu nevráti. 0,2 je naozaj nízke číslo.

 

Podľa Zoomsphere.com je aktuálny počet zeregistrovaných slovenských facebooku na Slovensku 2 018 940, z toho 961 100 mužov a 1 051 720 žien.

 

V nasledujúcom grafe je rebríček TOP 25 slovenského facebooku z hľadiska lajkov a talking about.

Počet lajkov

 

Poradie podľa talking about

Zdroj: Zoomsphere.com, Socialbakers.com, Mindshare Facebook Focus

Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia

Grafy Alena Deščíková