Zástupcovia YouTube oznámili plán na zavedenie nového spôsobu nasadzovania reklamných video formátov, ktorý umožní užívateľom vybrať si, ktorý reklamný spot chcú zhliadnuť. Model, nazvaný „TrueView“, ponúkne užívateľom na výber tri alternatívne reklamné spoty, dokonca im umožní reklamu úplne vynechať. V takom prípade, samozrejme, YouTube nebude účtovať zadávateľom reklamy žiadne poplatky.
Možnosť výberu reklamného spotu ponúka už hlavný konkurent YouTube, server Hulu.com. Systém nazvaný „AdSelector“ funguje od roku 2007, no Hulu.com limituje jeho aplikáciu len na 10% svojho reklamného priestoru. Podľa aktuálne dostupných informácií nebude YouTube systém TrueView limitovať.
Správa nasleduje po nedávno zverejnených októbrových výsledkoch pravidelného reportu spoločnosti ComScore, ktorý ukázal pokračujúcu prevahu Hulu.com v počte realizovaných reklamných správ. Zatiaľ čo správa hovorí o 170 miliónoch reklamných videí zhliadnutých v skupine Google video serverov (vrátane YouTube), užívatelia Hulu.com za ten istý čas prezreli viac ako 1 miliardu reklamných spotov. Tento výsledok je primárne ovplyvnený vysokou kvalitou obsahu, ktorý ponúka Hulu.com (napr. seriály ako Glee, Simpsons, House, TV show Dancing with the stars, atď.), v porovnaní s množstvom video správ umiestnených na YouTube, nevhodných pre umiestnenie reklamných odkazov. O tom, že množstvo obsahu nemusí vždy znamenať automatický úspech svedčí aj správa spoločnosti Tubemogul, ktorá poukazuje na fakt, že v priemere len necelých 5% z top 100 denných videí umiestnených na YouTube obsahuje reklamný video formát, 52% z nich neobsahuje žiadnu reklamu a zvyšných 43% sa zobrazuje len s bannerovou reklamnou správou.
Richard Kopunik, Mindshare
Zdroje: