V druhom kvartáli tohto roku spustí Facebook reklamy na Messengeri. Je to novinka veľmi prekvapujúca – najmä preto, že sám Zuckerberg sa v minulosti, pri akvizícii aplikácie WhatsApp vyjadril, že aplikácie tohto typu nie sú najlepšou platformou na zobrazovanie reklám. Ťažko povedať, čo zmenilo jeho postoj, ale minimálne to dokazuje, že názory sa menia tak, ako sa ľudia a spoločnosti vyvíjajú.

mess

Princíp by mal byť jednoduchý. Reklamnú správu do chatu môžete dostať iba ak ste v minulosti o danú značku a jej fan page prejavili záujem. Záujmom rozumej, že už ste so stránkou komunikovali prostredníctvom správ. To je zatiaľ jediné, čo je isté. Otázkou ostáva všetko ostatné, dôležitým bude najmä vplyv na správanie a postoj takmer 800 miliónov používateľov tejto aplikácie a s tým súvisiaca práca pre marketérov.

Dúfajme teda, že nová funkcia Messengeru prinesie pridanú hodnotu obom stranám, užívateľom neznepríjemní ich život na sociálnej sieti a pomôže im dostávať relevantné ponuky šité na mieru, a zároveň pomôže marketérom priblížiť sa k svojim spotrebiteľom.

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.