To, o čom sa začalo hovoriť už pred šiestimi mesiacmi, sa stalo skutočnosťou. Google začína penalizovať weby, ktoré využívajú formáty reklamy Mobile Interstitial. Ide o dotieravé formáty, ktoré na mobiloch prekrývajú väčšinu displeja.
Čo to znamená v praxi? Udeje sa to, že weby, ktoré takúto reklamu využívajú, sa budú postupne prepadávať vo výsledkoch vyhľadávania Google.
Google sa zameria najmä na tie stránky, ktoré budú užívateľom prichádzajúcim z mobilných výsledkov vyhľadávania v Google Search cestu na daný web komplikovať jedným z troch nasledovných spôsobov:
- Zobrazovaním tzv. pop-up reklamy na landing stránke, ktorá sa otvorí okamžite po prekliku, prípadne pri scrollovaní v rámci daného webu, a ktorá v značnej miere prekrýva obsah stránky.
- Používaním interstitial formátu, ktorý musí návštevník pre zatvorenie kliknutím zrušiť
- Využívaním takého layoutu stránky, ktorého vrchná časť pripomína interstitial a samotný obsah webu sa nachádza až pod ňou.
Nakoľko by však tieto pravidlá mohli niektorých vlastníkov webov neprávom poškodiť, reklamný gigant sa rozhodol udeliť výnimky pre tieto prípady:
- Vyskakovacie okná informujúce o cookie policy, prípadne okná vyžadujúce napr. potvrdenie veku na weboch s alkoholom či tabakom.
- Pop up okná, ktoré pre vstup vyžadujú zaregistrovanie, či prihlásenie sa do účtu. Príkladom môžu byť weby, ktoré spoplatňujú svoj obsah.
- Bannery, ktoré zaberajú rozumný priestor a môžu byť jednoducho zavreté z mobilného zariadenia.
Podľa môjho názoru je to zo strany Google rozumný pro-užívateľský krok, ktorý by mal vlastníkom mobilných zariadení spríjemniť „pobyt“ na svojich obľúbených weboch.
Patrik Sabo, Mindshare Slovakia
Zdroje: