Viete koľkokrát denne ste vystavovaní reklame? Podľa prieskumu to vychádza približne 5000-krát. Ale pozornosť človeka je obmedzená a nie sme schopní ju vnímať všetku. Veď sa sami seba opýtajte, koľko reklám, ktoré ma dnes zasiahli si aj pamätám? Číslo zrejme nebude vysoké.
Niektorí považujú vonkajšiu reklamu za mŕtvu a preferujú radšej online, ale ak ste dostatočne kreatívni, má outdoor stále značný potenciál. Outdoorové plochy vás síce v zásade neobmedzujú (napríklad v pohybe) a nie je to ten typ reklamy, pri ktorej musíte zastaviť aktivity a pozrieť si aspoň kúsok (ako napríklad na youtube). Na druhej strane sú billboardy kontroverzné, považujú sa za vizuálny smog a v mnohých mestách ich obmedzujú, v Česku ich aktuálne zakázali pri diaľniciach, lebo odvádzajú pozornosť od šoférovania.
Billboardy a outdoor vôbec sú formáty, ktoré vyvolávajú mnohé negatívne reakcie, ale napriek tomu sa dajú urobiť tak, aby boli zábavné a kreatívne. Ukážeme vám niekoľko príkladov.
Prvá ukážka je atypická. Pôjde o reklamu na tenisky Reebok. Predstavte si, že idete po meste a zrazu vitrína s ponukou tenisiek zadarmo? Jediné čo musíte spraviť je premôcť lenivosť, trochu si pobehnúť a dať do svojho výkonu všetko.
Ďalšiu pochvalu adresujem spoločnosti Spotify, ktorá využila dáta o svojich užívateľoch a vtipne a pútavo ich okomentovala. Tu je podrobnejší článok.
Jedna z mojich najobľúbenejších vonkajších reklám bola ocenená aj na najprestížnejšej reklamnej súťaži v Cannes. Ako získať svoju obľúbenú hru na x-box? Predsa bojovať o ňu kde vám „ide o život“. Je to tiež krásny príklad toho ako môžeme prepojiť outdoor s online reklamou. :-)
Ukázala som vám tri rôzne príklady vonkajších reklám, samozrejme že ich na internete nájdete tisíce. Záleží len na vás či sa necháte inšpirovať a budete odvážni alebo ostanete pri „klasických“ kampaniach.
Zuzana Celleriová, Mindshare Slovakia