Facebook spomienky. Môžete ich mať radi, môžete ich nenávidieť, ale nemôžete poprieť že sú veľmi efektívne pri nabádaní užívateľov k zdieľaniu.

Ak ste nezachytili správy a reporty o tom, že zdieľanie originálneho osobného obsahu pokleslo, tak ste to dozaista postrehli vo svojom vlastnom newsfeede. Najvýznamnejší pokles nastal medzi rokom 2014 a 2015, a to až o 21 % medziročne. To už sú síce dva roky, ale situácia sa stále nevyvíja dobre a Facebook ju označil ako „context collapse“.

Spomienky sú kľúčovou zbraňou v boji proti červeným číslam. Reklamný systém Facebooku je totiž založený práve na rozsiahlych dátach, ktoré užívatelia zdieľajú a sú teda i faktorom úspechu pri správnom cielení reklám, a teda i spokojnosti inzerentov.

Určite ste v aplikácii zachytili notifikácie „V tento deň“ a je už na vás ako na ne reagujete, ale faktom je, že globálne viac ako 60 miliónov užívateľov Facebooku navštevujú stránku „V tento deň“ každý deň a viac ako 155 miliónov si nastavili, aby dostávali notifikácie z tejto stránky.

Samozrejme, že tento potenciál je potrebné využiť a rozšíriť ho. Práve preto vznikli vo kuchyni Facebooku i nové funkcionality.

Skupinové pripomienky

Možno už ste šťastným užívateľom, a aplikácia vám „zbalila“ nedávne spomienky na určité obdobie do jedného balíku, napríklad „Vaše spomienky na august“ alebo „pohľad späť na vaše leto“

Oslava Facebook míľnikov

Facebook uviedol aj nové „míľnikové“ notifikácie, ktoré sa vám zobrazia, keď dosiahnete určitý počet priateľov alebo nových lajkov. Táto funkcionalita je zatiaľ viditeľná iba pre samotného užívateľa a nie je „zdielateľná“, ale to je len otázkou času. V užívateľoch by mala podporiť zdravú mieru súperenia o to, kto dá viac. :-)

V nastaveniach spomienok tiež pribudli nové možnosti a ak máte na určitú osobu, alebo obdobie života zlé spomienky a nechcete si ich pripomínať, tak si ich môžete v aplikácii jednoducho vyfiltrovať.

Facebook spomienky a ich nové funkcionality sú nepopierateľným hnacím zdrojom zvyšovania objemu zdieľaného obsahu a vývojári do nich vkladajú nádej, že dokážu trend znižovania, ak aj nie zvrátiť, tak aspoň zastaviť.

 

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

Zdroj

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.