Vizuálne vyhľadávanie alebo Visual Search je jedným z trendov, o ktorom budete počuť v blízkej dobe čoraz častejšie. Očakáva sa, že pôjde o prelomovú vec vo vyhľadávaní obsahu a je ďalšou zaujímavou príležitosťou pre značky a marketérov.

 

Čo je to Visual Search?

Zjednodušene, vizuálne vyhľadávanie je také vyhľadávanie, kedy užívateľ vyhľadáva na základe obrázkov a nie textu. Veľké množstvo spoločností investuje nemalé prostriedky do vizuálneho vyhľadávania. Príkladom sú ASOS, Microsoft (Bing visual search), Google (Google Lens) a iné.

Napríklad spomínaný ASOS uviedol nástroj ktorý sa volá Style Match a funguje nasledovne:  Užívateľ spraví fotografiu a nahrá obrázok do nástroja Style Match. Môže to byť aj  screenshot z magazínu, čokoľvek. Čiže ak môj obľúbený herec alebo herečka príde na oscarový galavečer v topánkach, ktoré sa mi páčia, odfotím si ich ťuknutím v aplikácii na ikonu fotoaparátu a jednoducho ju nahrám do systému, zameriam sa na fotografii na topánky a vyhľadávam. Aplikácia príde s výsledkami ktoré ponúkajú predajcovia ASOS (v databáze je približne 50 000 produktov) a sú podobné tomu, čo som zadal na fotografii. Táto aplikácia zatiaľ funguje len vo Veľkej Británii, ale aktuálne sa teší popularite medzi takmer 16 miliónmi aktívnych užívateľov iOS a Androidu. Style Match je veľmi podobný nedávno spusteným nástrojom Pinterestu (Pinterest Lens) alebo eBay Image Searchu.

Spomínaní technologickí giganti si uvedomujú, že fotenie a uploadovanie obrázkov je pre užívateľov pomerne zdĺhavé a snažia sa vyhľadávanie zjednodušovať. Google Lens už ponúka funkcionalitu, kedy postačuje telefón s fotoaparátom držať nad objektom ktorý chcem vyhľadávať a vyhľadávanie prebehne.

Tešíme sa kedy tieto zaujímavé funkcie a aplikácie prídu aj k nám a len zdôraznia dôležitosť obsahu a jeho kvality, ktorej sa žiaden internetový užívateľ nepresýti. 😊

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

 

Zdroj:

https://www.engadget.com/2018/03/09/asos-visual-search-tool-available-all-shoppers/?guccounter=1

https://azure.microsoft.com/en-us/services/cognitive-services/bing-visual-search/

https://www.zdnet.com/article/google-lens-android-photos/

https://www.zdnet.com/article/microsofts-new-visual-search-now-you-can-use-your-phones-camera-to-search-web/

https://www.smartinsights.com/search-engine-optimisation-seo/seo-strategy/google-lens-and-the-future-of-visual-search/

O autorovi

Michal Bílik

Michal má u nás na vizitke uvedené Chief Operating Officer a stará sa o chod agentúry, klientov, inovácie a agentúrne tímy. Je to veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlonové športy, technológie a rád má prehľad vo všetkom, čo sa okolo neho deje. Má vlastnú značku vína a veľmi rád sa učí.