Vo veľmi dynamickom digitálnom prostredí je pre marketérov čoraz náročnejšie mať pod plnou kontrolou všetky procesy spojené s marketingovými aktivitami. Jedným z riešení na uľahčenie a zefektívnenie procesov je marketing automation alebo marketingová automatizácia (MA). Poďme sa spoločne pozrieť čo je MA a aké benefity môže značkám priniesť.

V kontexte digitálneho marketingu je Marketing automation (MA) využitie softvéru alebo web-based nástrojov na automatizáciu marketingových procesov, ako segmentácia a analýza zákazníkov, integrácia zákazníckych dát a taktiež manažovanie reklamných kampaní. Marketingová automatizácia riadi procesy, ktoré by inak museli byť riadené manuálne, oveľa efektívnejšie. Za súčasť marketingovej automatizáciu môžeme považovať aj riadenie vzťahov so zákazníkmi (CRM).

Oddelenia marketingu a predaja využívajú MA na automatizáciu digitálnych kampaní a predajných aktivít s cieľom zvýšiť výnosy, ako aj maximalizovať efektívnosť. Automatizácia umožňuje zredukovať opakujúce sa, rutinné úlohy, čím umožňuje zamestnancom a marketérom venovať sa prioritnejším úlohám a znižuje riziko ľudskej chyby pri jednoduchých aktivitách.

 

Aké sú výhody marketingovej automatizácie? 

Vo svojej najzákladnejšej forme je marketingová automatizácia súborom nástrojov navrhnutých na zefektívnenie a zjednodušenie niektorých časovo náročných povinností marketingových a predajných úloh. MA umožňuje implementovať digitálne aktivity v rámci marketingových stratégií bez toho, aby ste museli ručne klikať na “odoslať” pri každom emaile, správe, kampani alebo príspevku, ktorý ste vytvorili.

Dobre nadstavená automatizácia vám pomôže identifikovať a kategorizovať publiká na webe, prispôsobovať obsah a automaticky spúšťať akcie, založené na správaní sa zákazníkov. Vďaka zakomponovaným analytickým nástrojom MA uľahčuje odosielanie prispôsobených cielených správ a reklamných odkazov vašim potenciálnym aj existujúcim zákazníkom bez ohľadu na to aký veľký je ich počet, čím zväčšuje pravdepodobnosť úspešnej konverzie.

 

Najčastejšie využívané funkcie

Hoci MA nástrojov je veľké množstvo, väčšina z nich ponúka rovnaké základné funkcie. Nižšie je zoznam niektorých typických funkcií, ktoré môžete v MA platforme nájsť:

  • Analytika – základné informačné panely, meranie ROI, analýza/segmentácia návštevníkov.
  • Správa kampaní – automatizované správy alebo reklamné odkazy, ktoré sa posielajú na základe správania užívateľov. Odkazy sa môžu odosielať ako v rámci webu tak aj cez rôzne reklamné systémy (ako napr. Google Ads, Facebook)
  • Integrácia s CRM – automatická synchronizácia údajov a následná práca s dátami
  • Vytváranie obsahu/Personalizácia – jednoduchý spôsob pridávania nového obsahu prispôsobeného príslušnému publiku
  • Email marketing – automatické rozosielanie a prispôsobenie obsahu relevantným publikám
  • Vytváranie formulárov – integrované registračné formuláre

 

Populárne MA nástroje a aplikácie

Existujú rôzne nástroje na MA ktoré sa líšia svojou funkcionalitou. Najpopulárnejšie sú aplikácie od spoločností Salesforce, Oracle Eloqua, Marketo, HubSpot, Sales Manago a v neposlednom rade Exponea.

Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia

Zdroje:

https://www.quicksprout.com

https://www.optimizely.com

https://searchsalesforce.techtarget.com

https://www.salesforce.com

Ilustračná fotografia Pixabay

 

O autorovi

Vladimir Labunet

Študoval na slovenskej univerzite Komenského, odbor marketingový manažment. Digitálnemu marketingu sa začal venovať ešte počas štúdia. Neujde mu ani jedna technologická novinka. Svoje rána si nevie predstaviť bez kvalitného marketingového podcastu a chutnej kávy.