Na konci októbra začal Google postupne zaraďovať do všetkých účtov Google Ads novú kategóriu v rámci zobrazovania reklám, a to „televízne obrazovky“. Táto kategória nám umožňuje osloviť užívateľov v službe YouTube na smart TV, herných konzolách, set-top boxoch a ďalších zariadeniach pripojených k internetu.
Čo sa týka zobrazovania videoreklám na smart TV, nejde o novinku, avšak doteraz sme nevedeli cieliť výhradne na smart TV a nemali sme konkrétne čísla, lebo všetky štatistiky spadali do kategórie „počítače“.
Pri vytváraní YouTube reklám po novom nájdeme vo svojich účtoch štyri typy zariadení (počítače, mobily, tablety a televízne obrazovky), na ktoré môžeme zvlášť cieliť kampaň, upravovať cenovú ponuku a čo je najdôležitejšie, budeme si môcť pozrieť prehľad reklám zobrazujúcich sa na televíznych obrazovkách a vyhodnotiť ich vplyv voči ostatným zariadeniam. S novým cielením tak môžeme prispôsobiť komunikáciu televíziám pripojeným k internetu napr. aj tým, že použijeme inú kreatívu a špeciálne tak oslovíme užívateľov využívajúcich službu YouTube na ich smart TV, prípadne iných zariadeniach.
Podľa môjho názoru narastie miera vzhliadnutia, respektíve dopozerania videí, ale na druhej strane sa budeme ešte dlho stretávať s veľmi obmedzeným priestorom, a teda nebude možné postaviť kampaň len na zásahu užívateľov pri televíznych obrazovkách. V každom prípade sme zas o krok ďalej s novými možnosťami cielenia, uvidíme čo čas prinesie a ako budú reagovať užívatelia na YouTube reklamu v televíznych obrazovkách.
Ak sa vám táto funkcia ešte neobjavila v Google Ads účte tak nezúfajte, každým dňom pribúdajú ďalšie účty do ktorých to Google implementuje a onedlho sa tam objaví aj ten váš.
Filip Feranec, Mindshare Slovakia