Šesť mesiacov prebehlo ako voda a to je dobrá zámienka pozrieť sa na to, ako sa na facebooku darilo našim mobilným operátorom. Použili sme na to nástroj Zoomsphere.

Bohužiaľ, počet fanúšikov stránky (page likes) nevieme porovnať, pretože Orange používa ten čudný neprehľadný facebookový systém používaný pri medzinárodných korporáciách, že fanúšikovia všetkých národných stránok sa zrátajú a na každej lokálnej stránke ukazujú to isté súhrnné číslo. Ktoré je v podstate nepoužiteľné. Zaujalo nás, že Telekom a O2 majú veľmi podobný počet fanúšikov (226 340 vs. 218 81). Štvorka ako najmladší operátor má 45 940. Ráta sa počet k 30. 6.

 

Page Storytellers (Talking About)

 Je to vlastne počet ľudí, ktorí na stránke alebo v súvislosti so stránkou vyvíjajú akúkoľvek aktivitu a ktorá má súvis s virálnym šírením. Vidíme, že monitoring mal výpadok medzi 11. aprílom a druhým májom (zrejme kvôli zmene API facebooku, na ktoré musia vždy tretie strany zareagovať), ale vidíme, že najaktívnejších fanúšikov má O2 pred Orange.

Pravý stĺpec v grafoch ukazuje vždy dáta za predchádzajúce rovnaké obdobie. Grafy sa po kliknutí zväčšia na novej karte.

Počet postov

Najaktívnejších adminov má prekvapivo 4ka. Za pol roka uverejnili 123 postov. Telekom je na štvrtom mieste so 64 postami. Je zvláštne, aký je to rozdiel oproti médiám, napríklad komerčné televízie dávajú cca 500-600 postov za mesiac.

 Interakcie

Lajky, komentáre, zdieľania v absolútnych číslach (teda jeden človek môže urobiť veľa interakcií). Vyhráva Orange pred 02.

 Interakcie na fanúšika

Táto metrika je férová aj voči stránkam s menším počtom fanúšikov, pretože udáva priemerný počet interakcií na fanúšika. Vidno, že najaktívnejší sú fanúšikovia 4ky.

Sumárna tabuľka

Tu vidíme všetko pokope. Ako sme si povedali v úvode, počet fanúšikov u Orange neberte vážne, ide o celý svet.

 

Best Of (podľa interakcií)

15 najúspešnejších postov. Žiaľ, nemáme šancu vidieť, či boli sponzorované alebo nie, ale takéto úspešné posty spravidla bývajú. Najúspešnejší post 4ky má 1311 interakcií.

 

Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia

Zdroj: Zoomsphere

 

O autorovi

Marian Jaslovský

Dlhoročný novinár. Ako žurnalista pracoval pre mnohé médiá a bol nominovaný na Novinársku cenu. Je autorom štyroch úspešných kníh. Rovnako ako písaniu sa venuje aj hudbe, spolupracoval s mnohými osobnosťami našej scény a aktívne fotografuje. Od roku 2019 je externým spolupracovníkom Mindshare a väčšinu svojej energie venuje občianskemu združeniu Post Bellum.