Minulý rok sme všetci zápasili s následkami Covid pandémie, prácou na diaľku a riešili rôzne výzvy, ktoré toto náročné obdobie predstavovalo. Zároveň si reklamné agentúry a zadávatelia uvedomovali potrebu humoru v týchto ťažkých časoch, ktorý ich odlíšil od konkurencie. Vzniklo tak veľa výrazných a zábavných kampaní. Nižšie pripájam tie, ktoré mňa zaujali najviac:
For When It’s Time, Extra Gum
Počas minulého roka niekoľko značiek vo svojej komunikácii použilo tému zrušenie lockdownu. Pre mňa obzvlášť zábavný pohľad na túto tému je ten, ktorý použili vo svojej kampani žuvačky Extra Gum (Agency: Energy BBDO). Zrušenie zákazu vychádzania – okamih kedy neodídeme potichu z našich domov, ale s radosťou vyrazíme do kancelárií či ulíc, aby sme sa mohli opäť rozprávať a dotýkať.
Alexa’s Body, Amazon
Humor predáva. Keď ho ešte spojíte s veľmi talentovaným, populárnym a dobre vyzerajúcim Michael B. Jordan-om, je z toho presne to, čo Amazon urobil, aby vytvoril svoju reklamu “Alexa’s Body”(Agency: Lucky Generals), ktorá sa stala jednou z najlepších reklám Super Bowlu v roku 2021.
Apple – Fumble
Reklama Apple “Fumble” bez jediného dialógu ukazuje ako sa hlavná hrdinka zúfalo snaží zachrániť svoj padajúci iPhone pred nárazom na chodník … a zlyhá. Ale všetko napokon dobre dopadne pretože má iPhone 12 s keramickým štítom.
Play New, Nike
Nike sa snaží priniesť inovácie a inšpiráciu každému športovcovi na svete. Pretože podľa Nike „ak máte telo, ste športovec“. Čokoľvek chcete urobiť, choďte do toho. Iste, nemusí to vždy vyzerať dobre, ale vyskúšate niečo, čo ste nikdy predtým nerobili. Reklama „Play New“ (Agency: Wieden + Kennedy Portland) – oslavuje predovšetkým tých športovcov, ktorí do toho dávajú všetko.
A Helmet has Always Been a Good Idea, Danish Road Safety Council
Bezpečnosť na bicykli zvyčajne nie je na smiech, ale tento reklamný spot od dánskej spoločnosti pre bezpečnosť cestnej premávky ukázal opak a jeho dôležité posolstvo sa vďaka tomu šírilo po celom svete. Aj Vikingovia nosili prilbu! (možno aj vďaka ich manželkám 😊) Prilby chránili našich predkov po celé stáročia. Keď nabudúce nasadnete na bicykel, noste prilbu aj vy!
Introducing the Icelandverse, Inspired by Iceland
Táto islandská turistická kampaň (Agency: M&C Saatchi ) odviedla skvelú prácu, keď v druhej polovici roka 2021 vtipne poukázala na kúzlo skutočného sveta. Kreatívne prístupy môžu stále slúžiť cestovnému ruchu, aj keď skutočné cestovanie bolo v tom čase kvôli kovid pandémii vylúčené.
Lights On, McDonald’s
https://www.campaignlive.co.uk/article/mcdonalds-lights-on-leo-burnett/1707753
Počas lockdownu vo Veľkej Británii, reštaurácie a obchody s rýchlym občerstvením zintenzívnili svoje možnosti doručenia. Len málo značiek propagovalo svoje ponuky tak elegantne a šikovne ako McDonald’s (Agency: Leo Burnett UK).
Zdroj: