Globálny boom vlastníkov smartphonov mení ich nákupné správanie a to už pravdepodobne nikdy nebude také, ako predtým. Podľa predpokladu eMarketer, len v USA by malo byť do roku 2016 až 175 miliónov mobile shopperov, pre porovnanie, v roku 2011 ich bolo „len“ 68 miliónov.

Buying-Mobile-Phone-Online

Ponuka aplikácií pre mobilné nakupovanie a mobilné stránky prispôsobené pre mobilné zariadenia idú ruka v ruke s novým typom zákazníka, ktorý si ide vedome za svojim, hľadá recenzie, porovnáva ceny a sťahuje si kupóny na zľavy. To všetko vďaka tomu, že je mobilný a online.

Preto je dôležité, aby obchodníci nie len v snahe vyniknúť inovovali, ale je tiež dôležité, aby nového mobilného zákazníka pochopili, zapojili  a dopriali mu silne pro-zákaznícky orientovaný zážitok z nákupu.

Čiže poďme sa nich, nakupujúcich cez mobil, pozrieť v základoch.

Z globálneho hľadiska, vo viacerých krajinách sú muži tými, čo vedú rebríček nákupov cez mobil. Napríklad v USA 16 % mužov deklaruje, že ich zaujíma možnosť nakupovať cez mobil. Rovnako zmýšľajúcich žien je 13 %. Ako je tomu aj v ďalších krajinách ukazuje graf:

image003

Dôvodom, prečo je tomu tak, prečo sú nákupom cez mobil viac naklonení muži môže byť ten, že muži si nakupovanie radi zjednodušia. 60 % mužov v USA hovorí, že keď nakupujú, idú za tým, čo potrebujú, dostanú to a odchádzajú. Rovnako to v USA tvrdí 44 % žien.

Čiže ak si toto poznanie využívania nakupovania cez mobil u mužov a žien zosumarizujeme, dôležitú úlohu pri nakupovaní cez mobil zohráva pohodlie. Prvým krokom k tomu, aby sa zákazník cítil komfortne, je optimalizácia web stránky pre mobilné zariadenia. Vie totiž čo chce, je náročný a pohodlný a keď nedostane čo chce – prehľadnú mobilnú stránku – odíde a vrátiť sa už nemusí.

Dôležité je, že nehovoríme len o trendoch v USA. Nižšie môžete vidieť, ako na Slovensku rastú page viewes generované z iných, ako PC zariadení, teda smartfónov a tabletov.

image005

Ruženka Holečková, Mindshare Slovakia

Zdroj:

Global TGi, 2013

www.rankings.sk

foto priceindiareview.in

O autorovi