Celkový počet fanúšikov, teda ich pravidelný prírastok, býva jedným z hlavných kritérií podľa ktorého hodnotíme úspešnosť komunikácie značky na Facebooku. Koľko skutočných fanúšikov však na svojej stránke máme? Kvalita fanúšikov na stránke je predmetom častých diskusií a zdá sa, že Zuckerbergovci s tým plánujú niečo robiť.

facebook-like-logo

Nie, Facebook sa nechystá zrušiť širokú paletu reklamných formátov vďaka ktorým značky úspešne „naháňajú lajky“. Na developerskom blogu facebooku sa však objavila informácia o pripravovaných zmenách v pravidlách týkajúca sa súťažných aplikácií a záložiek.

Jednoducho povedané. Od 5.novembra už nebude možné podmieňovať účasť v súťaži alebo inštaláciu aplikácie tzv. „like gate“ a teda nebudete musieť dať stránke svoj lajk.

Facebook deklaruje že chce podporovať spájanie ľudí so značkami, ktoré ich skutočne zaujímajú a čeliť tak „kupovania“ fanúšikov. Nakoniec by to malo byť prospešné pre obe strany – užívateľov aj marketérov. Jedno je už teraz jasné. Na to aby ste boli úspešní, budete musieť mať kvalitnejší obsah, šikovných kreatívcov a v neposlednom rade aj efektívne nastavenú platenú kampaň.

Otázkou ostáva, či vynaložené úsilie bude mať vplyv na schopnosť značky získavať väčší organický zásah príspevkov. V tejto chvíli algoritmus Facebooku zobrazuje vo vašom newsfeede naozaj len ten najrelevantnejší obsah. Časy, keď ste bez platenej podpory príspevkom dokázali zasiahnuť v priemere až 16 % vašich fanúšikov, sú už dávno preč .

Juraj Mýtny, Mindshare Slovakia

Zdroje:

developers.facebook.com

www.mindshareworld.com

O autorovi