Predvčerom skončil prvý deň konferencie Google I/O, na ktorej niekoľko najväčších hláv Google predstavilo novinky alebo updaty vybraných Google služieb. Podľa reakcií na webe vyvolal obrovskú pozornosť hlavne budúci vyzývateľ Siri – Google Now, hlasové vyhľadávanie (živá predvádzačka priamo na pódiu vraj vyvolala ovácie v sále).

Úspešné boli ale aj funkciami nabité google maps, dokonca aj s 3D modelom vesmíru, nový Google+ (vraj vyzerá takmer ako Pinterest a bude hrať oveľa väčšiu úlohu aj napríklad pri generovaní výsledkov vyhľadávania) a Picassa, ktorá sa, podľa komentárov, zmenila na zemský raj pre amatérskych fotografov (automatická adjustácia záberov, výber tých najlepších, vyradenie nevydarených, automatizovaná selekcia fotografií podľa vašej histórie, 15 GB voľného miesta na ukladanie vašich záberov v plnom rozlíšení a nekonečný (?) objem pre fotky v štandardnom rozlíšení v Cloude. Vlastne to vyzerá tak, že Google+ pohltí Picassu. Viac sa dočítate tu. V neposlednom rade je dôležité spomenúť novú hudobnú službu Google Play Music All Access, ktorá začne konkurovať projektom ako Pandora, Rdio alebo Spotify.

Ak náhodou nie ste priamo na I/O v San Franciscu, môžete konferenciu sledovať na YouTube alebo Google webe pre developerov. Telegrafický live prenos nájdete napríklad aj tu.

GoogleIO2013-004

No a teraz niečo, čo priamo súvisí s Google+: Na stránke emarketer.com. som objavil zaujímavý graf zo zdroja Global WebIndex, ktorý ukazuje úroveň penetrácie jednotlivých sociálnych sietí v rámci globálnej internetovej populácie.

image001

Asi nikoho neprekvapí, že na prvom mieste je Facebook, s pomerne veľkým odstupom nasledovaný práve službou Google+. Ťažko tento výsledok komentovať ako úspech alebo neúspech, v každom prípade pozornosť, ktorej Google+ na práve prebiehajúcej konferencií vývojári z Google venujú, očividne znamená, že cieľom je byť pre užívateľov relevantnejší, a získať tak oveľa vyšší podiel času na obrazovkách počítačov alebo mobilných zariadení.

Za Google+ nasleduje YouTube a Twitter, ktorý podľa dostupných dát rástol v poslednom období najrýchlejšie zo všetkých sociálných sietí (+42% užívateľov v období Q2 2012 a Q1 2013). Najväčší nárast užívateľov microblogingovej služby prišiel z Indonézie, Saudskej Arábie a Singapúru. USA sú na štvrtom mieste. Linkedin a Pinterest sa umiestnili pomerne ďalej od vedúcich priečok. Pred nimi sú zoradené ázijské, resp. čínske siete.

Podľa správy pochádza najväčší rast užívateľov práve z mobilných zariadení. Fakt, na ktorý pomerne s predstihom reagoval Twitter a nedávno aj Facebook. Väčšia mobilita je heslom dneška.

 

Richard Kopunik, Mindshare Slovakia

 

Zdroj:

www.emarketer.com

developers.google.com

Foto images.anandtech.com

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.