V Bratislave je s taxíkmi večný problém. Ak aj máte obľúbenú taxi službu, často sa stáva, že nemajú voľný voz a potom ostáva len vytáčať tie menej obľúbené, drahšie a podobne. Brať taxík z ulice je už úplné hazardérstvo, lebo ceny sú oproti telefonickým objednávkam neskutočné. Zdá sa, že všetky tieto problémy (a aj mnohé ďalšie) rieši aplikácia-služba HOPIN TAXI, ktorú si môžete stiahnuť zadarmo do androidových zariadení a iPhonov. Aplikácia  pre platformu Windows sa pripravuje.

hopin-taxi-slovakia-15-b-512x250

Taxík si  veľmi jednoducho objednáte aplikáciou, takže netreba telefonovať. Vybrať si môžete buď automaticky najbližší, pričom sa vám zobrazí aj približná cena od-do, s ktorou buď súhlasíte, alebo si vyberiete taxíky podľa ceny. Tak isto si môžete vybrať aj svojho obľúbeného vodiča (tých môžete po ukončení cesty hodnotiť od jednej hviezdičky do piatich).

 

Už po otvorení aplikácie sa vám zobrazia hopinovské taxíky v okolí. Objednávka je veľmi jednoduchá, miesto nástupu aj cieľ máme možnosť buď vypísať manuálne alebo nájsť na mape. S tým nástupom podľa mapy to môže byť problém, lebo GPS nášho zariadenia nemusí uvádzať polohu úplne presne. Túto možnosť môžeme využiť, keď sa ocitneme v, povedzme, úplne neznámom teréne. Pri objednávke môžeme uviesť aj meno a telefón, čo však nie je povinné.

scr

Po odoslaní objednávky vám spravidla do niekoľkých sekúnd taxík zahlási, že je na ceste k vám, zobrazí sa, koľko to bude trvať a pôvabné je, že sa vám jeho cesta priebežne zobrazuje na mape. Keď je pred cieľom, oznámi vám to správa.

 

Ak by sa vyskytol problém, môžete vodičovi zavolať, na to slúži samostatné tlačidlo.

 

Aké má výhody Hopin Taxi?

  1. Rýchlosť. Keďže sa obchádza dispečer a služba nie je obmedzená na jednu taxi službu, vďaka GPS reagujú naozaj najbližšie taxíky. Telefonická objednávka klasickou cestou trvá povedzme desať minút aj s telefonátom, pri HT sa čas skracuje aj o polovicu.
  2. Jednoduchosť. Mnohí poznajú situáciu, keď sa párty chýli k záveru a je čas odísť. To znamená nájsť si tichý kút (ak hrá hlasno hudba) a potom vytáčať do bezvedomia jednu taxislužbu za druhou. Pretože je piatková noc a takýto nápad – ísť domov – má veľa ľudí. Pri tejto aplikácii stačí zadať objednávku a pokojne si dať ešte jeden drink. Objednávka postupuje od bližších taxíkov k vzdialenejším a skôr alebo neskôr ju niekto potvrdí.
  3. Slušnosť. Vodiči sú bodovaní, čo ich motivuje.
  4. Stierajú sa nepochopiteľné cenové rozdiely medzi telefonickou objednávkou a „braním“ z ulice. Cenu si tvoríme sami.

 

ikona

Keďže sa nám aplikácia zapáčila a naše skúsenosti so službou boli len dobré, oslovili sme cez stránku www.hopin.sk niekoho z firmy, či by nám neodpovedal na otázky. Jeden z konateľov (meno vraj nie je dôležité) nám poskytol minirozhovor.

 

Koľko taxikárov je v systéme?

Okolo stopäťdesiat. Počet stále narastá.

 

Aké sú reakcie taxikárov?

Zatiaľ iba pozitívne. Čakajú, kým sa to rozbehne a nevedia sa dočkať, kedy odložia vysielačky. Síce sa niekoľkokrát stalo, že zákazník neprišiel, ale berú to z tej stránky, že ľudia skúšajú, či systém funguje.

 

Ľudia majú možnosť hodnotiť vodičov, čo eliminuje nepríjemných a neústretových. Majú aj vodiči možnosť sa brániť proti zákazníkom – hulvátom?

Vodič môže zákazníka nahlásiť a v prípade, ak je sťažnosť odôvodnená, takéhoto zákazníka zablokujeme. Ak sa zákazník trikrát po sebe nedostaví na objednávku, zablokuje ho systém automaticky.

O autorovi

Marian Jaslovský

Dlhoročný novinár, v súčasnosti redaktor časopisu .týždeň a zároveň hudobník. Je autorom šiestich kníh. S Mindshare spolupracuje od roku 2011.