Ak ste si pod vianočným stromčekom našli nový smartfón, tablet alebo phablet, podľa výskumnej spoločnosti Flurry to minimálne v 50 percentách prípadov bol výrobok Apple.
Tak ako minulý a predminulý rok, vo Flurry analyzovali aktivácie nových mobilných zariadení a to, akými aplikáciami ich noví majitelia plnia. Celkovo hovoríme o viac ako 600 000 aplikáciách na celom svete.
Výsledok už naznačuje nadpis – viac ako 50 % nových zariadení nesie logo nahryznutého jablka, nasleduje s pomerne zásadným odstupom Samsung a dnes už minoritná Nokia, Sony alebo LG. Rastúce hviezdy ako čínske Xiaomi zostali na chvoste štatistík, no ako upozorňuje analytická firma, v Ázii sa v sledovanom období vianočné darčeky nerozdávajú, čo sa samozrejme podpísalo aj na konečnom výsledku (zatiaľ) menších, tradične ázijských značiek.
Ak ste doteraz váhali, či je načase zbaviť sa tabletu a smartfónu, a vymeniť obe tieto zariadenia za jeden phablet, možno vás nakopne ďalšia štatistika od Flurry. Ako sa dá vidieť na grafe dolu, phablety zaznamenali výrazný skok v podieli na celkových aktiváciách smart zariadení, a to zo 4 % v roku 2013 na 13 % v tom uplynulom. Podľa štatistík to vyzerá tak, že prírastok phabletov ide zatiaľ na úkor tradičných (full-size) tabletov ako iPad, ktorých podiel klesol zo 17 % na 11 %. Naopak, podiel malých tabletov zostal po výraznom prepade v roku 2013 de facto nedotknutý.
Aj napriek tomu, že celá kategória elektroniky zaznamenala (napr. v USA) v predvianočnom a vianočnom období negatívne predajné výsledky v porovnaní s predchádajúcou časťou roka (podľa správy MasterCard Holiday Spending Report), smart mobilné zariadenia a predovšetkým novinky iPhone 6 a 6 Plus majú za sebou úspešné Vianoce.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Zdroje:
www.flurry.com, www.foxbusiness.com
foto www.touch.sk