O príchode reklamy na Instagrame na náš slovenský trh ste sa už pravdepodobne dočítali. My sme však chceli byť jedni z prvých, kto pre vás túto reklamu otestuje. Reklamu sme využili ako promo našich náborových aktivít, nakoľko súčasne hľadáme posily do nášho digitálneho tímu.
Ako úplne prvý krok, ktorý musíte vykonať, ak chcete inzerovať na Instagrame, je spárovanie vášho Instagram účtu s Facebook Business Managerom. Tento krok vykonáte v sekcii Business Settings > Instagram Accounts.
Následne musíte do systému prideliť konkrétny instagramový účet. Na to ale potrebujete poznať prihlasovacie údaje do Instagram účtu, teda username a password.
Ak máte hotovo, tak ste na polceste k úspechu. :-)
Pre pridanie samotnej kampani/reklamy na Instagram musíte ale na chvíľku Business Manager opustiť. Zatiaľ je možné pokračovať výlučne cez Power Editor, prípadne Facebook Ads API. My sme testovali prvú možnosť.
Pri vytváraní kampane si vyberte jeden z cieľov, ktoré aktuálne podporujú reklamu na Instagrame. Mouseoverom na daný cieľ rýchlo zistíte, o ktorých cieľoch sa zatiaľ dá na Instagrame diskutovať. My sme si pre účely našej kampane vybrali „Clicks to website“, no v rámci Slovenska sú zatiaľ dostupné aj ciele „Mobile App Installs“ a „Video Views“. Viac o formátoch Instagram reklamy si môžete prečítať aj v našom predošlom blogu.
V nastavovaní reklamy ďalej postupujete úplne štandardne, ako ste zvyknutí z Facebook reklám t.j. nastavíte si rozpočet, načasovanie kampane, cieľovú skupinu a nakoniec pridáte nápaditý obrázok vhodný pre Instagram – Square (1:1), napíšete text a trefné hashtagy.
Hoci aktuálne bežíme live len niekoľko dní s pomerne nízkym testovacím rozpočtom, prvé čísla nás veľmi milo prekvapili. Napriek tomu, že sme sa rozhodli využiť relatívne prísne cielenie (vek, záujmy a lokalita zároveň), zaujala nás pomerne nízka CPC (cena za klik), ktorá sa doposiaľ pohybuje na úrovni 0,03 EUR.
Napriek tomu, že nábor nových zamestnancov nepatrí medzi zrovna najatraktívnejšie posolstvá, veľmi pozitívne nás prekvapilo aj CTR (miera prekliku), ktorá s prehľadom prevyšuje 3%.
Čo nás ale teší najviac je, že získavame nových followerov, ktorý majú radi Mindshare (priemerná cena za followera sa doposiaľ pohybuje na úrovni 1,50 EUR) a taktiež nám vďaka Instagram Ads pribúdajú na stole mnohé životopisy od nových uchádzačov na pozíciu Digital Manager.
Dá sa teda povedať, že tento nový formát nás príjemne prekvapil a tešíme sa, že ho budeme môcť využívať nielen interne, ale postupne aj pre našich klientov. Stačí sa nebáť a byť otvorený novým výzvam, ktorých je v súčasnosti na digitálnom trhu stále viac a viac. S ostatným vám už veľmi radi pomôžeme my. :-)
Ivana Štefaniková, Mindshare Slovakia
Patrik Sabo, Mindshare Slovakia