Vraví sa, že Google vie všetko, a neplatí to len o vedomostiach, ale aj o nás. Dovolím si tvrdiť, že každý z nás využíva produkty od Google, či už sú to mapy, prekladač, Gmail, alebo YouTube a, samozrejme, samotné vyhľadávanie. A práve dva posledné spomínané produkty spojili svoj potenciál.

Takže platí, že Google vie všetko, ale iba to, čo mu povieme. Čo je však dôležitejšie, Google nezabúda. Pre nás marketérov sú tieto jeho vlastnosti výhodou.

Nedávno tento gigant ohlásil, že umožní ľuďom z marketingu používať dáta z vyhľadávania pre zacielenie užívateľov na YouTube. Tento update prichádza ako súčasť väčšieho plánu vytvoriť cloudové marketingové riešenie za účelom poskytovať relevantné a užitočné reklamy. Filozofia spočíva v tom, že ak si vyhľadávate napríklad letenky, tak by vám mala byť zobrazená reklama leteckej spoločnosti na YouTube (ak práve majú kampaň : ). Google je presvedčený, že užívateľom, ktorý používajú ich platformy, uľahčuje každodenné rozhodnutia, a to v reálnom čase. Tento trend potvrdzuje i fakt, že na Slovensku je už dnes 52 % všetkých zhliadnutí na YouTube cez mobilné zariadenie. Samozrejme vzniká tu otázka ohľadom bezpečnosti a ochrany osobných údajov. Tu chce Google poskytnúť užívateľom ochranu v podobe väčšej kontroly a flexibility nad ich nastavením súkromia. Napríklad i tak, že budú schopní vypnúť si reklamu konkrétnej spoločnosti naprieč všetkými platformami Google.

A prečo sa z tejto novinky tešia marketéri? Dáta, dáta, dáta. Google totiž ohlásil i to, že v rámci svojho riešenia vyvíja i kroky k tomu, aby poskytoval vhodné a detailnejšie cross-device dáta o vybranej cieľovej skupine. A to sú informácie s vysokou pridanou hodnotou. Tiež budú i naďalej spolupracovať s akreditovanými službami Media Ratings Council, aby mohli zadávatelia reklamy i agentúry nezávisle monitorovať i verifikovať vizibilitu a výkonnosť kampaní. A v neposlednej rade máme možnosť detailnejšieho reportingu, huráá! J

Bude zaujímavé sledovať ako Google investuje do svojich produktov, aby uspokojil hlad marketérov po dátach a ako obstoja v stále sa rozširujúcej konkurencii.

 

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.