Ešte sa príliš netešte! Zatiaľ sa tento krok bude týkať len Audience Networku v rámci Facebooku, no pre začiatok nás potešilo aj toto.

Každému z nás sa určite viac krát stalo, že sme pri scrollovaní omylom klikli na reklamný odkaz bez toho, aby nás zaujímal. No doposiaľ za takýto klik musel inzerent zaplatiť aj tak. Teraz sa Facebook rozhodol, že podobné kliky v rámci Audience Networku bude inzerentom „odpúšťať“, teda za ne nebudú musieť zaplatiť.

Technicky to znamená to, že ak sa užívateľ po prekliku na reklamný odkaz vráti späť do dvoch sekúnd, pravdepodobne o reklamu nemal záujem a preto takýto preklik účtovaný nebude. Z môjho pohľadu férový krok, no keďže Audience Network kvôli Brand Safety issues až tak často nevyužívame, zostáva nám len veriť, že toto pravidlo bude čoskoro aplikované na celý reklamný ekosystém spadajúci pod túto sociálnu sieť.

Patrik Sabo, Mindshare Slovakia

Source: techcrunch.com

Picture: pixabay.com

O autorovi

Patrik Sabo

Patrik u nás v Mindshare viedol digitálne oddelenie a tiež pôsobí ako DIMAQ certifikovaný tréner. Marketing a mediálny svet ho zaujali už počas štúdii na Fakulte manažmentu Univerzity Komenského a venuje sa im dodnes. Je športovec srdcom aj dušou a bez fyzickej aktivity by pravdepodobne neprežil ani tri dni. Svet berie z veselšej stránky a nechá sa nahovoriť na každú srandu.