O tom, že čísla a grafy môžu byť aj veľmi zaujímavé, vás možno presvedčí naša nová „dátová“ rubrika. Želáme vám príjemné čítanie.

 

Rádio vs. Print vs. internet

Prieskum konzumácií médií v rokoch 2015 až 2017 poukazuje na mierne klesajúci reachový trend v mediatypoch TV, RADIO a PRINT. Naopak, INTERNET v priebehu posledných rokov získava na sile.

Rovnaké trendy v rámci jednotlivých mediatypov môžeme pozorovať aj v ukazovateli Average Time Spent. Priemerný čas strávený pri tradičných mediatypoch každoročne klesá, avšak internetu sa darí čím ďalej, tým viac.

Zdroj: MML TGI SR 2015, 2016, Q1-Q2 2017

 

Rebríček televíznych relácií

Televízne relácie sú na Slovensku stále veľmi populárne. V rámci sledovanosti na slovenskom televíznom trhu dokážu konkurovať aj tým najúspešnejším zahraničným filmovým trhákom. Ich obrovskou výhodou je, že na rozdiel od filmov dokážu vysokú sledovanosť generovať pravidelne. Niet preto pochýb o tom, že televízne relácie zohrávajú dôležitú rolu aj v konkurenčnom boji medzi televíznymi skupinami. Najúspešnejšie televízne relácie na Slovensku produkujú 3 televízne stanice, a to: JOJ, Markíza a Jednotka. Vedeli by ste si tipnúť, ktoré relácie pritiahli v aktuálnom roku v priemere najviac divákov?

Všetky z vyššie uvedených televíznych formátov dosahujú pravidelnú sledovanosť vyššiu ako 460 000 divákov. JOJka sa presadila predovšetkým s emotívnou šou V siedmom nebi a zábavnou reláciou Inkognito. Markíza zaujala tanečnou šou Let´s dance a  zábavným televíznym formátom Tvoja tvár znie povedome. Medzi top 5 najsledovanejšími reláciami sa umiestnila aj folklórna šou Jednotky – Zem spieva. V súčasnosti sa veľkej popularite tešia aj mnohé zábavno-vedomostné programy, ako napr. Nikto nie je dokonalý , Milujem Slovensko a Záhady tela.

Zdroj: TNS Slovakia

 

Nákupy tovaru bežnej spotreby

Viete v ktoré dni realizujú Slováci svoje hlavné nákupy tovaru dennej spotreby? Ak ste si mysleli, že cez víkend, neboli ste ďaleko od pravdy, ale skutočnosť je trochu iná. Až 53 % ľudí na Slovensku uskutočňuje svoje hlavné nákupy v piatok, alebo v sobotu. Je pomerne prekvapujúce, že v piatok zamieri do obchodov až 6,5-násobne viac ľudí, ako v nedeľu, a to aj napriek tomu, že ide o pracovný deň. Zdá sa, že pre Slovákov naozaj platí, že nedeľa je dňom oddychu.

Zdroj: MML TGI SR Q1-Q2 2017

 

Nákupy tovaru online

Vedeli by ste si tipnúť, koľko % ľudí na Slovensku vo veku od 18 do 50 rokov nakupuje tovary a služby online? Podľa prieskumu MML-TGI SR je medzi mladšou generáciou až 54 % internetových nákupcov.

Slováci nakupujú online predovšetkým oblečenie, elektroniku, dovolenky a drogériu. Naopak, iba 2 % ľudí nakupuje cez internet potraviny.

 

Zdroj: MML TGI SR Q1-Q2 2017

 

Ako fajčia Slováci?

Vedeli by ste si tipnúť, koľko % slovenskej populácie fajčí tabakové cigarety? Myslíte si, že fajčenie je u Slovákov viac rozšírené ako v Európskej únii? Podľa posledných údajov Európskej komisie na Slovensku pravidelne fajčí približne 21 % ľudí, čo predstavuje siedmy najnižší počet fajčiarov v EÚ. Platí, že u nás fajčí viac mužov (29 %) ako žien (13 %). Množstvo aktívnych fajčiarov na Slovensku dlhodobo klesá, v porovnaní s rokom 2009 až o 5 percentuálnych bodov. Až 17 % Slovákov v minulosti fajčilo, ale prestalo s tým.

Zdroj: Eurobarometer

 

Aký alkohol najradšej pijeme?

Viete ktoré druhy alkoholu sú na Slovensku najpopulárnejšie? Podľa prieskumu MML TGI Slováci najviac konzumujú pivo a víno, pričom viac preferujú tradičné pivo pred radlerom a biele víno pred červeným. Šampanské dominuje na Silvestra a Nový rok. Obľúbený je u nás aj aperitív a vermut. Spomedzi tvrdého alkoholu najviac ľudí na Slovensku pije vodku, likér, rum a brandy.

Zdroj: MML TGI SR Q1-Q2 2017

Zostavil Marek Láska, Mindshare Slovakia

O autorovi

Marek Láska

Marek je vyštudovaný štatistik, v Mindshare dlhodobo pôsobí na dátovom oddelení. Zaoberá sa prieskumami trhu, štatistikou a automatizáciou reportov. Je rodený dobrodruh. Má rád cestovanie, turistiku a šport, hlavne futbal a lyžovanie.