Čo je nové na Facebooku? 3D fotografia

Spoločnosť Facebook ešte na jar tohto roku na svojej konferencii F8, ktorá sa konala 1. – 2. mája v San Jose v Kalifornii oznámila, že jednou z noviniek, ktorú plánuje tohto roku predstaviť verejnosti je 3D fotografia. Dočkali sme sa a nedávno sa stala skutočnosťou.

O čo presne ide?

Z bežnej fotografie dokáže umelá inteligencia prostredníctvom dát uložených vo fotografii vytvoriť plastický obrázok, ktorý je možné mierne nakláňať do strán, čo vyvolá efekt 3D obrázka. Aj napriek tomu, že názov 3D fotografia nie je celkom presný, výsledok je celkom zaujímavý. Miestami však pôsobí rozpačito, pretože dopočítavaním miesta vytvára farebné fľaky, čo si môžeme všimnúť napríklad v druhom videu na obrázku dievčatka s červenou rukavicou. Výsledok sa podobá výtvorom, na ktoré sa špecializujú niektoré aplikácie, ktoré využívajú dve fotografie, každú z iného uhla.

Funkcia je aktuálne dostupná len pre iOS, či bude k dispozícii aj pre Android, zatiaľ nie je jasné.

Ako na to?

Všetko, čo potrebujete na vytvorenie 3D fotografie ja mať iPhone 7 Plus, iPhone 8 Plus, iPhone 8 Plus, iPhone XS and iPhone XS Max. Následne vytvoriť nový príspevok na Facebooku cez oficiálnu aplikáciu Facebook, klepnúť na tri bodky pre ďalšie možnosti a vybrať možnosť 3D fotografia. Následne vybrať z galérie fotografiu, ktorú ste vytvorili pomocou režimu na výšku, tzv. Portrait mode, napísať nejaký textík a zdieľať.

Typy a triky

  • Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, predmet, ktorý má byť stredobodom, by mal byť vzdialený 90 až 120 cm.
  • Snažte sa zachytiť scény s viacerými vrstvami hĺbky, vrátane niečoho v popredí a niečoho v pozadí.
  • Majte na pamäti kontrast. Ak má fotografovaný objekt kontrastné farby, získate lepší 3D efekt.
  • Použite textúru. Niektoré materiály a predmety vytvárajú lepšie 3D fotografie ako iné. Najlepšie výsledky získate z objektov, ktoré majú nejakú textúru, pevné hrany a nie sú príliš lesklé. Preto sa snažte vyhnúť transparentným predmetom (priehľadný plast, sklo).

Ako to vyzerá v reálnej podobe, si môžete pozrieť v nasledujúcich videách.

Konferenica F8 ponúkla mnoho ďalších zaujímavých noviniek. Ak ste vtedy nezachytili, aké boli ďalšie, v skratke si pripomeňme niekoľko z nich.

Zmazanie histórie – Clear history

Úlohou novej funkcie Clear History je obdobné ako vymazanie súborov cookies z webového prehliadača.

Facebookovská zoznamka

Jedným z cieľom Facebooku je spájať ľudí a budovať vzťahy. Keďže mnoho užívateľov má vo svojom profile status single/nezadaný, spoločnosť sa rozhodla vytvoriť niečo podobné ako Tinder, ktorého úlohou bude ponúkanie potenciálnych partnerov mimo friends listu.

Videochat v Instagrame či skupinový video hovor vo WhatsApp (od júna)

Ide o možnosť naživo sa rozprávať s vašimi priateľmi či rodinou, alebo hneď s niekoľkými naraz v skupinovom video chate či prostredníctvom skupinového video hovoru.

Filtre vďaka rozšírenej realite (augmented reality) (od júla)

Nové unikátne filtre by mali vzniknúť vďaka partnerstvu Instagramu s tretími stranami ako napr. BuzzFeed, Vogue, Kylie Jenner či IKEA. Výsledkom môže byť napríklad vyskúšanie si nových okuliarov od Michaela Korsa.

www.theverge.com

WhatsApp Business

Aplikácia spája zákazníkov so small business firmami. K dnešnému dňu ju využíva už viac ako 3 milióny ľudí. Ďalším krokom je umožniť aj veľkým korporáciám ľahšie sa spojiť so svojimi zákazníkmi.

Redizajn Messengera (od septembra)

Aby bola komunikácia na Messengeri čo najjednoduchšia a najrýchlejšia, aplikácia sa dočká redizajnu, ktorý by mal byť „čistejší“ a prehľadnejší.

Viac o tohoročných novinkách môžete dozvedieť tu:

Júlia Juríčková, Mindshare Slovakia

Zdroje:

https://indianexpress.com/article/technology/social/facebook-3d-photos-how-to-create-post-and-share-3d-photos-using-your-iphone-5398605/

https://facebook360.fb.com/2018/10/11/3d-photos-now-rolling-out-on-facebook-and-in-vr/

https://www.zive.cz/clanky/na-facebook-pujde-sdilet-z-3d-fotky-vyuzije-dvoji-cocky-u-iphonu/sc-3-a-195463/default.aspx

https://developers.facebook.com/videos/?category=f8_2018

https://newsfeed.cz/f8-co-noveho-chysta-facebook/

O autorovi

Julia Jurickova

Júlia pracuje na oddelení nákupu médií a špecializuje sa najmä plánovanie televíznych kampaní.