Rok 2019 je úspešne za nami, tak sme sa pozreli na programy, ktoré pritiahli v tomto roku k obrazovkám najviac divákov. Uplynulý rok patril z hľadiska sledovanosti programov jednoznačne svetovému šampionátu majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, ktorý sa konal u nás doma od 10. mája do 26. mája. Do top dvadsiatky sa v silnej konkurencii popri hokeju dostalo len pár programov.

Top programom roka sa stal duel Nemecko – Slovensko, ktorý 15. mája 2019 divákom priniesla RTVS – Jednotka. Pri televíznych obrazovkách si ho pozrelo v priemere viac než 1,42 milióna divákov v cieľovej skupine nad 12 rokov. Najsledovanejšia bola 2. tretina, ktorú sledovalo 1 milión 456-tisíc divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 si ju pozrelo až 955-tisíc divákov.

Slovenskí hokejisti v útoku počas zápasu Nemecko – Slovensko na MS v hokeji 2019. (Zdroj: SME – Marko Erd)

Najsledovanejším programom mimo Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji sa stala kultová rozprávka Václava Vorlíčka Tri oriešky pre Popolušku, ktorú pre rok 2019 získala na základe rovnomerného a spravodlivého rozdelenia vianočných klasických filmov televízia JOJ. Predtým platilo pravidlo štandardného predaja filmových práv. Keďže televízia Markíza dlhodobo všetkých preplácala, zaručovala si tak pravidelnú rekordnú sledovanosť počas Vianoc. Nová prax dáva šancu aj ostatným televíziám získať tituly, na ktoré predtým nemali šancu siahnuť. Z celkom pochopiteľných dôvodov si televízia JOJ zabezpečila naozaj vysokú sledovanosť. Rozprávka bola odvysielaná na Štedrý deň 24. decembra 2019. V cieľovej skupine 12-54 ju sledovalo 691-tisíc divákov a dokonca v cieľovej skupine nad 12 rokov ju sledovalo až o 307-tisíc viac, čím atakovala magickú hranicu 1 milión divákov, presnejšie, túto rozprávku si pozrelo 998-tisíc divákov.

Libuše Šafránková ako Popoluška. Fotografia: instagram/tvjoj

Najsledovanejším programom mimo športu a spravodajstva bola v cieľovej skupine 12+, ako už bolo vyššie uvedené, rozprávka Tri oriešky pre Popolušku, ktorú odvysielala televízia JOJ. Za ňou nasledovala zábavná show Inkognito s jej 300. epizódou, ktorá bola odvysielaná 11. novembra. Keďže išlo o jubilejnú reláciu, do kresla tajného hosťa sa posadila prezidentka Slovenskej republiky. Sledovanosť bola rekordná. Relácia dosiahla 19,27% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 39,45%. Bronzovú priečku si uchmatla televízia Markíza, ktorá upútala svojich divákov s reality show Utajený šéf, ktorú prvýkrát odvysielala 12. novembra. Prvú časť sledovalo 676-tisíc divákov vo veku od 12 rokov. Táto relácia sa v TOP 20 objavila ešte 2-krát so sledovanosťou viac ako 640-tisíc divákov. Veľkej obľube sa tešila show Česko Slovensko má talent s ratingom 14,04 % a trhovým podielom 29,43 %. Show si pozrelo 655-tisíc divákov. Do TOP 20 sa dostala aj relácia V siedmom nebi s Vilom Rozborilom, priamy prenos slávnostného galavečera z SND v Bratislave s vyhlásením výsledkov 19. ročníka diváckej ankety o najpopulárnejšie osobnosti a programy televíznej obrazovky za rok 2018 pod názvom OTO či seriál zo života štyroch mladých mužov Oteckovia. Nechýbali ani ďalšie vianočné rozprávky (Bol raz jeden kráľ, Princezná so zlatou hviezdou), ďalšie časti Inkognita, či Česko Slovensko má talent.

 

Top 20 relácií všetkých televízií (bez spravodajstva a športu) v cieľovej skupine 12+ v roku 2019:

P.č. Stanica Názov programu Dátum 12+
Rtg % Rtg (000) Shr %
1 JOJ Tri oriešky pre Popolušku 24.12.2019 21,40 998 38,36
2 JOJ Inkognito (Zuzana Čaputová) 11.11.2019 19,27 899 39,45
3 Markíza Utajený šéf (1) 12.11.2019 14,50 676 30,81
4 JOJ Bol raz jeden kráľ 24.12.2019 14,39 671 23,81
5 Markíza Utajený šéf (2) 26.11.2019 14,09 657 30,88
6 JOJ Česko Slovensko má talent 2.11.2019 14,04 655 29,43
7 Markíza Utajený šéf (3) 3.12.2019 13,89 648 31,48
8 JOJ Inkognito (Vilo Rozboril) 4.2.2019 13,86 645 28,95
9 JOJ V siedmom nebi 22.12.2019 13,76 642 27,74
10 Markíza Prezidentské voľby 26.3.2019 13,73 639 28,91
11 JOJ Inkognito Silvester 31.12.2019 13,62 635 25,74
12 JOJ Všetko čo mám rád Silvester 31.12.2019 13,56 633 31,64
13 Jednotka Oto 19. Ročník 13.4.2019 13,44 627 33,18
14 Markíza Oteckovia (17) 5.2.2019 13,40 624 33,42
15 JOJ V siedmom nebi 17.11.2019 13,34 622 29,19
16 JOJ V siedmom nebi 15.12.2019 13,27 619 29,30
17 JOJ Všetko čo mám rád Strihák 2019 31.12.2019 13,19 615 25,83
18 JOJ Česko Slovensko má talent 26.10.2019 13,14 613 29,81
19 JOJ V siedmom nebi 3.2.2019 13,12 611 28,54
20 Markíza Princezná so zlatou hviezdou 25.12.2019 13,05 609 27,02

 

V mladšej komerčnej cieľovej skupine 12-54 sa najsledovanejším programom mimo športu a spravodajstva stala taktiež rozprávka Tri oriešky pre Popolušku so sledovanosťou 691-tisíc divákov. Zadarilo sa aj rozprávkovej klasike Bol raz jeden kráľ, ktorú televízia JOJ netradične zaradila do hlavného vysielacieho času, dokonca hneď po Popoluške. Tretiu priečku v tejto cieľovej skupine obsadila animovaná rozprávka Coco, ktorú televízia JOJ odvysielala na Sviatok všetkých svätých. Zaznamenala 13,92% sledovanosť s trhovým podielom 34,51 %. Rozprávku si pozrelo 433-tisícové publikum. Tesne ho nasleduje už spomenuté jubilejné Inkognito, ktoré dosiahlo 13,79% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 36,3%. Ďalšie miesto v rebríčku patrí filmu Psia duša, ktorý odvysielala Markíza 6. januára. Film si pripísal sledovanosť 428-tisíc divákov. Veľmi obľúbená bola show Utajený šéf, ktorá sa do rebríčka TOP 20 programov taktiež dostala 3-krát. V cieľovej skupine 12-54 sa veľmi zadarilo aj seriálu Oteckovia z domácej tvorby televízie Markíza, ktorý sa v TOP 20 najsledovanejších programov objavil až 5 krát. Najsledovanejšiu časť si pozrelo viac ako 400-tisíc divákov. Nechýbali ani ďalšie klasické rozprávky (Princezná so zlatou hviezdou, Kráska a zviera), či veľmi obľúbený film Sám doma 2 zo série Sám doma. K televíznym obrazovkám divákov pritiahol aj dokumentárny film z pôvodnej produkcie televízie Markíza Ján a Martina.

Top 20 relácií všetkých televízií (bez spravodajstva a športu) v cieľovej skupine 12-54 v roku 2019:

P.č. Stanica Názov programu Dátum 12-54
Rtg % Rtg (000) Shr %
1 JOJ Tri oriešky pre Popolušku 24.12.2019 22,22 691 42,15
2 JOJ Bol raz jeden kráľ 24.12.2019 14,10 439 24,50
3 JOJ Coco 1.11.2019 13,92 433 34,51
4 JOJ INKOGNITO (Zuzana Čaputová) 11.11.2019 13,79 429 36,26
5 Markíza Psia duša 6.1.2019 13,68 428 31,28
6 Markíza Utajený šéf (1) 12.11.2019 13,44 418 35,59
7 Markíza Utajený šéf (2) 26.11.2019 13,06 406 35,66
8 Markíza Oteckovia (17) 5.2.2019 13,02 407 43,15
9 JOJ ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2.11.2019 13,00 404 32,24
10 Markíza Utajený šéf (3) 3.12.2019 12,40 385 35,33
11 Markíza Princezná so zlatou hviezdou 25.12.2019 12,33 383 29,69
12 Markíza Oteckovia – Vianočný zázrak 24.12.2019 12,19 379 28,40
13 Markíza Oteckovia (4) 17.1.2019 12,09 378 40,20
14 JOJ Sám doma 2: Stratený v New Yorku 23.12.2019 12,01 373 28,39
15 JOJ Kráska a zviera 14.12.2019 11,93 371 33,55
16 Markíza Ján a Martina 21.2.2019 11,83 370 30,57
17 Markíza Oteckovia (43) 13.3.2019 11,77 368 40,98
18 JOJ ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 26.10.2019 11,67 363 33,21
19 Markíza Oteckovia (30) 22.2.2019 11,59 362 40,01
20 Markíza Oteckovia (1) 14.1.2019 11,56 361 38,44

 

Júlia Juríčková, Mindshare Slovakia

O autorovi

Julia Jurickova

Júlia pracuje na oddelení nákupu médií a špecializuje sa najmä plánovanie televíznych kampaní.