Aj vy máte pocit, že trávite na YouTube viac času ako ste zvykli? Nie ste v tom sami. Tak ako si dnes pri varení večere niektorí „early adopters“ zvyknú ako „príposluch“ púšťať ClubHouse, tak sú aj takí, ktorí takto počúvajú stále rozširujúce sa sa youtubové živé prenosy, videocasty, či diskusie. Mne osobne takéto rozptýlenie pri varení zvyšuje čas, strávený pred obrazovkou až o 1,5 hodiny denne (!!!).

Pozrime sa teraz na seriózne dáta. Podľa štúdie spoločnosti App Annie čas, strávený na YouTube na mobilných zariadeniach s Androidom na 15 trhoch v minulom roku silne vzrástol, pričom jednotlivci strávili pri obrazovke každý mesiac v priemere 22 hodín.

Na ôsmich trhoch vzrástla v minulom roku spotreba používateľov YouTube medzi používateľmi aplikácií dvojciferne. Najväčší nárast zaznamenala India, a to o 23,4 % na 26,4 hodín mesačne, nasledovaná Ruskom (+21,1 % – 30,4 %) a Južnou Kóreou (+20,3 % – 37,9 %).

Francúzsko a Nemecko boli jedinými dvoma trhmi, na ktorých platforma online videa nezaznamenala rast – spotreba vo Francúzsku stagnovala na 13,2 hodiny mesačne, zatiaľ čo v Nemecku mierne poklesla na 12,6 %.

Inzerenti si to všimli a YouTube zaznamenal rast výnosov z reklamy počas celého roku 2020, a to aj počas počiatočnej vlny vypuknutia pandémie. Platforma teraz predstavuje 6,5-percentný podiel z celej online reklamy. A mnoho divákov deklaruje, že nevidí žiadny rozdiel medzi obsahom YouTube a TV.

V roku 2020 sa inzerenti a tvorcovia obsahu prispôsobili rýchlo sa meniacim  okolnostiam a tým akcelerovali rast atraktivity YouTube obsahu a súčasne rast príjmov YouTube platformy.

Michal Bílik, Mindshare Slovakia

Ilustračné foto Pixabay.com

O autorovi

Michal Bílik

Michal má u nás na vizitke uvedené Chief Operating Officer a stará sa o chod agentúry, klientov, inovácie a agentúrne tímy. Je to veľkokapacitný športovec. Zaujíma sa o triatlonové športy, technológie a rád má prehľad vo všetkom, čo sa okolo neho deje. Má vlastnú značku vína a veľmi rád sa učí.